کد خبر: ۱۰۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
رئیس دانشگاه آزاد:
بوشهر- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشجویی که در تهران بخواهد در تلویزیون عسلویه را ببیند بدون شک هیچ خروجی ندارد بلکه دانشجو باید از نزدیک صنعت را لمس کند.

ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید نزدیک‌تر شود

به گزارش آرانیوز ، محمد مهدی طهرانچی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه رویداد ملی عصر امید اظهار داشت: با توجه به سرمایه گذاری بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار در منطقه عسلویه بدون شک نمی‌توان از تجهیزات قدیمی برای توسعه و پیشبرد اهداف بلند بهره برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه باید از منابع به صورت بهینه استفاده کرد، گفت: این منطقه دیگر جغرافیایی به شمار نمی‌رود و باید استفاده از پلتفرم‌های فناورانه در منطقه مورد توجه قرار گیرد و اگر به عنوان منطقه جغرافیایی قلمداد شود، ارزش افزوده آن هیچ سود دهی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: ما امروز در بخش صنعت نیازمند یک رویکرد جدید هستیم و اگر با نگاه گذشته گرا حرکت کنیم هیچ خروجی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد هدف ما این است که به عنوان یک کنشگر فعال در پلتفرم فناوری پارس جنوبی فعالیت کنیم.

طهرانچی اضافه کرد: دانشجویی که در تهران بخواهد در تلویزیون عسلویه را ببیند بدون شک هیچ خروجی ندارد بلکه دانشجو باید از نزدیک صنعت را لمس کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح کرد: ما باید در این منطقه یک پالایشگاه آموزشی داشته باشیم تا دانشجو بتواند باورها و ایده‌های خود را خلق کند و سپس دانشجو می‌تواند با صنعت ارتباط مؤثری برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های جدید در جهان به صورت پلتفرم فناورانه هستند، خاطر نشان کرد: ما به عنوان دانشگاه و یک کنشگر عملکرد فعالی در منطقه پارس جنوبی ایفا نکرده‌ایم و امروز نیز برای کار نمایشی در منطقه عسلویه حضور پیدا نکرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور خاطر نشان کرد: رویداد ملی عصر امید می‌خواهد در پلتفرم نمایشگاه نفت و گاز، معنای جدیدی برای ارتباط دانشگاه و صنعت تعریف کند، ما نیاز داریم در کنار ۴۲ پالایشگاه یک پالایشگاه فناوری داشته باشیم تا دانشجویان در آنجا باورهای خود را خلق کنند و سپس وارد صنعت شوند، استادی که چهار روز در عسلویه حضور نداشته باشد، مفهوم صنعت و دانشگاه را درک نخواهد کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار