کد خبر: ۱۰۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل نبود صنایع تبدیلی، سردخانه‌ای و برخی زیرساخت‌ها ۶۰ هزار تن گوجه در لیشتر روی دست کشاورزان ماند.
۶۰ هزار تن گوجه در لیشتر روی دست کشاورزان ماند

به گزارش آرانیوز از یاسوج، سید علی احمدزاده ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد بر مدیریت بازار در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: با رعایت حال مصرف کننده بازار مرغ به نحوی تنظیم شود که مرغ به خارج از استان قاچاق نشود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی برای توزیع مرغ گرم و منجمد در ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان گفت: از اقدامات خوب صورت گرفته در دولت سیزدهم صدور مجوز 32 هزار تن سردخانه در استان است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1402 کمبود سردخانه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان مرحله به مرحله از محرومیت خارج می‌شود، گفت: به دلیل نبود صنایع تبدیلی، سردخانه‌ای و برخی زیرساخت‌ها با مشکلات عدیده ای در استان مواجه هستیم به طوری که 60 هزار تن گوجه در لیشتر روی دست گوجه‌کاران ماند که با صنایع تبدیلی و یا سردخانه ای برخی از این دغدغه ها رفع خواهد شد.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون چند کارخانه تولید رب گوجه در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

احمدزاده با اشاره به زنجیره تولید مرغ در استان گفت: با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، طی یکی دو سال آینده همه نیاز مرغ در داخل استان تامین می‌شود و حتی می‌توانیم مرغ را به خارج از کشور صادر کنیم.

وی با تاکید بر صدور مجوز احداث کشتارگاه مرغ صنعتی در استان افزود: حوزه اقتصادی سرمایه‌ در گردش در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد تا انحصار در این زمینه شکسته شود.

 احمدزاده تاکید کرد: از امروز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در حوزه گوشت قرمز آغاز شود تا چنین وضعی نداشته باشیم و علاوه بر ایجاد اشتغال، زیرساخت‌ها نیز تقویت شود.

وی خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده برای طرح‌های پرواربندی گوساله در استان شد و گفت: 60 درصد ظرفیت استان در حوزه پرواربندی گوساله فعال نیست که در نشستی دلیل غیرفعال بودن این واحدها مورد بررسی قرار گیرد.

احمدزاده با بیان اینکه استان قطب دامداری است و باید توسعه داده شود، افزود: گوشت قرمز، خارج از استان کشتار می‌شود که حوزه اقتصادی مجوز حضور احداث کشتارگاه در استان را صادر کند تا علاوه بر ایجاد اشتغال سلامت و امنیت غذایی حاصل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کشتار دام در منطقه تنگاری بویراحمد بیان کرد: دامپزشکی روزانه بر کشتار دام در تنگاری نظارت کند تا دام مریض ذبح نشود و جلوی فروش گوشت فاسد نیز گرفته شود.

احمدزاده با تاکید بر اینکه نهاده های دامی در استان تولید شود، گفت: برنامه ریزی برای تامین کامل خوراک آبزیان تا سال 1403 در داخل استان صورت گیرد و به مانند کاری که در حوزه سردخانه انجام گرفته در زمینه نهاده‌های دامی و خوراک آبزیان اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم فعال بودن 270 مزرعه پرورش ماهی اما خوراک آبزیان در استان تولید نمی‌شد، ادامه داد: از سال گذشته تاکنون از مجموعه 120 هزار تن خوراک مورد نیاز 85 هزار تن در داخل استان تولید شده که کاری تحول زا در این بخش است.

احمدزاده در خصوص ذخیره‌سازی میوه شب عید گفت: 250 تن سیب و پرتقال توسط تعاون روستایی استان برای ایام عید ذخیره‌سازی شده که سیاست‌ خرید میوه باغداران استان در دستور کار تعاون روستایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم توسط جهاد کشاورزی در جهت تامین کالاهای اساسی مردم در ایام عید و ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

 انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار