کد خبر: ۱۰۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ممنوعیت معامله تمام گونه‌های جانوری حیات وحش در استان مرکزی خبر داد و گفت: با هر گونه خرید و فروش جانوران حیات وحش در استان مرکزی برخورد می‌شود.
ممنوعیت معامله تمام گونه‌های جانوری حیات وحش در استان مرکزی

به‌ گزارش آرانیوز از اراک، عباس جودکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف و ضبط شکار غیرمجاز در استان، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 233 مورد صید و شکار غیرمجاز و 55 قبضه اسلحه(مجاز و غیرمجاز) توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تجربیات سال‌های گذشته، اقدام به خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری مانند مارمولک‌ها، مارها، لاک پشت‌ها و یا سمندرها در اماکن عمومی می‌کنند، این در حالی است که خلاف قوانین و مقررات محیط ‌زیست است و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی از آنها اخذ می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: خرید و فروش تمام گونه‌های مختلف جانوری حیات وحش ممنوع است و برابر قوانین و مقررات محیط‌زیست با متخلفان به شدت برخورد می‌شود همچنین‌ خرید و فروش گونه‌های غیربومی بدون مجوز سازمان محیط‌ زیست نیز تخلف محسوب می‌شود و در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

جودکی بیان کرد: همچنین گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها در ایام پایانی سال با جدیت پیگیری می‌شود و از عموم مردم تقاضا می‌شود که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌های در معرض خطر انقراض یا مهاجم محسوب می‌شوند، اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به هیچ عنوان نسبت به رهاسازی حیوانات وحشی در طبیعت اقدام نکنند و در صورت مشاهده عرضه و فروش آن‌ها، موارد را با استفاده از سامانه 1540 اطلاع‌رسانی کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار