کد خبر: ۱۰۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دلیل اصلی خرابی‌های گسترده در شهرستان خوی را ساخت‌و‌سازهای بدون مجوز و مهندسی ناظر عنوان کرد و گفت: باید روی ساخت و ساز نظارت کافی داشته باشیم.
ساخت‌‌و‌سازهای بدون مجوز دلیل اصلی خرابی‌ها در خوی است

به گزارش آرانیوز  محمدحسن نامی؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در اختتامیه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی 1401 که با حضور سردار نقدی؛ معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موزه انقلاب اسلامی در دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای پرمخاطره جهان است، اظهار کرد: 36 مورد از حوادث طبیعی جهان در ایران رخ می‌دهد.

وی گفت:باید تلاش کنیم تا با بهره‌گیری از علم روز از جان مردم حفاظت کنیم و در این زمینه باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود.

نامی با اشاره به اینکه 23 ایده از سوی دانش‌آموزان در این رویداد ارائه شده است، افزود: در این رویداد از تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها حضور داشتند و نتایجی خوبی به‌دست آمده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه راهی جز پیشگیری در بحث حوادث نداریم، ادامه داد: باید نگاه ویژه علمی در موضوع پیشگیری باشد. ضمن اینکه  نوع ساختمان‌ها باید به گونه‌ای طراحی کنیم که در برابر زلزله 8 ریشتر مقاوم باشد

وی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه نوع ساخت و ساز  در کشور باید متحول شود، اظهار کرد: متاسفانه مصالحی که در بحث ساختمان سازی تولید و استفاده می‌شود، استاندارد  لازم را ندارند.

نامی دلیل اصلی خرابی‌های گسترده در شهرستان خوی را ساخت و سازهای بدون مجوز و مهندسی ناظر عنوان کرد و گفت: باید روی ساخت و ساز نظارت کافی داشته باشیم و از دادستان خواسته‌ایم برخورد شدیدی با افراد خاطی صورت گیرد.

رئیس رویداد مدیریت بحران ایران  1401 تصریح کرد: آبخیز داری مهمترین عامل در پیشگیری از سیل است و در صورتی که انجام شود، خسارات به حداقل می‌رسد و تلاش ما این است که با همکاری دستگاه‌های عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور  آمادگی و مقابله ایران در برابر حوادث را بالا ببریم.

انتهای پیام/

 


 

 
برچسب ها: وزارت کشور
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار