کد خبر: ۱۰۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور:
ارومیه - معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از جهاد آبرسانی به ۳۱ استان کشور با هدف محرومیت زدایی خبر داد.

جهاد آبرسانی در ۳۱ استان کشور توسط وزارت نیرو در حال اجرا است

به گزارش آرانیوز ، مجید آقازاده بعد از ظهر دوشنبه در آئین کلنگ زنی سامانه فاضلاب شهر تکاب اظهار کرد: در موضوع جهاد آبرسانی که ابر پروژه وزارت نیرو در بحث محرومیت زدایی است ما علاوه بر اختصاص بودجه‌های کلان، ما شاهد حضور خیرین آب رسان نیز هستم که به همت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، این استان جز اولین استان‌های کشور است که شاهد تشکیل مجمع خیرین آب رسان هستیم.

مجید آقازاده ضمن اشاره به این موضوع که همزمانی مراسم کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را باید به فال گرفت افزود: این امر نشان از عزم راسخ وزارت نیرو و شرکت مهندسی کشور بر محرومیت زدایی در حوزه‌های آب و فاضلاب است.

در این مراسم احمد حیدری معاون حقوقی و پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو در سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: وزارت نیرو مصمم است تا با طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت و با اعتبار خوبی که به پروژه‌های محرومیت زدایی اختصاص داده شده نسبت به خدمت رسانی گسترده به مناطق محروم کشور اقدام کند و در این راستا از اولین روز شروع به کار دولت انقلابی دکتر ابراهیم رئیسی خوشبختانه برنامه‌ریزی های بسیار جامع و مدونی در راستای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان آذربایجان غربی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: این پروژه از طرح‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان بوده که با اعتباری بالغ بر ۷,۵۰۰ میلیارد ریال و با سیستم هوا دهی گسترده A۲۰ انجام خواهد شد که پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار، این سامانه تا ۳ سال آینده به بهره برداری تدریجی برسد.

لطیف خوش سیرت همچنین افزود: افق طرح را سال ۱۴۲۵ عنوان کرد و اضافه کرد: این سامانه برای جمعیتی بالغ بر ۷۲ هزار نفر طراحی شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه برنامه ریزی شده جهت احداث این پروژه ۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شود افزود: سرانه متوسط فاضلاب تولیدی این سامانه ۱۶۰ لیتر در شبانه روز خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار