کد خبر: ۱۰۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۵۴۹ کشتارگاه طیور در سطح کشور با نظارت بر ذبح شرعی فعال است.
فعالیت ۵۴۹ کشتارگاه طیور با نظارت شرعی دامپزشکی در کشور

به گزارش آرانیوز از مشهدمقدس،حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی در نخستین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه 5 کشور در مشهد اظهارداشت: در حال حاضر 549 کشتارگاه طیور در سطح کشور با نظارت بر ذبح شرعی فعالیت دارند.

وی با بیان این مطلب که  مایه کوبی هفت میلیون دام در مناطق عشایری به طور رایگان  انجام می‌شود افزود:تولیدات دام و طیور تا قبل از انقلاب وضعیت مطلوبی نداشت اما در حال حاضر یک میلیارد و 500 میلیون قطعه مرغ سالانه  در کشور به صورت ذبح شرعی کشتار می‌شوند و این از برکات انقلاب است. قبل از انقلاب اسلامی در کل کشور حدود 40 دامپزشک فعالیت می‌کرد اما اکنون 40 هزار تحصیل کرده در حوزه دامپزشکی فعالیت دارند.

جواد اعلمی،مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز اظهارداشت: در خراسان رضوی 49 کشتارگاه دام و طیور  فعالیت دارد که شامل 14 کشتارگاه صنعتی طیور، 7 کشتارگاه صنعتی دام و 28 کشتارگاه سنتی دام  می‌شود.

مرغدارانی که مرغ 43 روزه را به کشتارگاه نفرستند تعزیراتی می‌شوند

وی افزود:اغلب کشتارگاهها فرسوده هستند که باید به سمت فناوری های نوین و استفاده از تجهیزات بروز برویم تا ضمن افزایش کیفیت، قیمت تمام شده را نیز کاهش دهیم.

اعلمی تصریح کرد: 700 مرکز خدمات دامپزشکی و  100 کارخانه خوراک دام و 2 کارخانه داروسازی در خراسان رضوی فعال است.

قاسم رضاییان زاده،معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور نیز دراظهارداشت: برای اولین بار مسئولین 130 کشتارگاه دام و طیور در قالب نشست تخصصی با مدیران کل دامپزشکی استان‌های هفتگانه منطقه 5  نشست برگزار می‌کنند لذا باید از این فرصت به دست آمده بهره‌وری لازم را داشته باشیم.

وی افزود:نیمی از کشتارهای منطقه 5 دامپزشکی کشور در بخش دام، سنتی هستند که باید به صورت عملیاتی به سمت صنعتی شدن حرکت کنند.

رضائیان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در حوزه صنعت دام موفق باشیم برای به دست آوردن این جایگاه ابتدا باید جایگاه مناسب بهداشتی داشته باشیم چرا که بهداشت زمینه ساز صادرات محصولات را فراهم می‌کند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار