کد خبر: ۱۰۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با توجه به زلزله شدید در کشورهای سوریه و ترکیه یک تیم هشت نفره استان قزوین در کنار سایر تیم‌های اعزامی از استان‌ها به کشور ترکیه اعزام شدند.

اعزام تیم امدادرسانی از قزوین به ترکیه
به گزارش آرانیوز  از قزوین؛ حسین خوئینی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در دیدار با لطف‌الله سیاهکلی‌مرادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به خدمات نیروهای امدادی هلال احمر استان به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله در خوی اشاره کرد و به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه پرداخت و گفت: در خصوص اجرای بند ب ماده۱۴ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال۱۳۹۸ و به منظور هم‌افزایی، تشریک مساعی و اقدام هماهنگ و اثربخش در روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان باید از طریق جمعیت هلال‌احمر جمع‌آوری و ارسال می‌شد که خوشبختانه در این خصوص جمعیت هلال‌احمر استان به خوبی عمل کرد.

او افزود: اقلام و اجناس جمع‌آوری شده از طریق جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به منطقه بدل‌آباد ارسال شد و کمک‌های نقدی نیز از طریق شماره حساب‌های اعلام شده توسط جمعیت هلال‌احمر کشور، در حال جمع‌آوری است.

خوئینی ادامه داد: با توجه به زلزله شدید در کشورهای سوریه و ترکیه یک تیم هشت نفره استان قزوین در کنار سایر تیم‌های اعزامی از استان‌ها به کشور ترکیه اعزام شدند که شامل تیم آنست، آواربرداری و همراه با دستگاه‌های زنده‌یاب است و هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی به مردم این منطقه هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به تجربیات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در مدیریت اردوگاه در کشور عراق، افغانستان و آذربایجان در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان که بالغ بر ۴۸هزار و ۵۰۰نفر به مدت یک سال و شش ماه در این اردوگاه ها مستقر بودند و از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند، ان‌شاءالله بتوانیم وظیفه خدمت‌رسانی در ترکیه را نیز به شکل مناسب و درست به اتمام برسانیم.

او افزود: با توجه به اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اکنون این امکان در استان وجود دارد که ۳۲نفر نیروی تخصصی آموزش دیده در زمینه آواربرداری نیز از استان به کشور ترکیه و یا سوریه اعزام شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان در بحث دارو و درمان نیز بسیار موفق بوده و تاکنون مبلغ ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه درمان بلاعوض به ۴هزار و ۱۰۰نفر پرداخت کرده در پایان اظهارکرد: امیدوارم در آینده نزدیک مساعدت‌های لازم در خصوص تغییر ساختمان اداری و همچنین پروژه ملی انجیلاق جمعیت هلال‌احمر استان قزوین توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد تا هلال‌احمر استان بتواند در ارائه خدمات به هموطنان عزیز گام‌های مؤثری بردارد و خدمات بیشتر و بهتری ارائه دهد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار