کد خبر: ۱۰۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با روحیه جهادی، به روند نوسازی و بازسازی مناطق زلزله شهرستان خوی شتاب داده می‌شود.
بازسازی ۱۶۵۰۰ واحد مسکونی در خوی/روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شتاب می‌گیرد

به گزارش آرانیوز از ارومیه به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی، با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در منطقه، اظهار داشت: حدود 53 درصد از واحدهای مسکونی شهرستان خوی مقاوم سازی شده و 16 هزار و 500 واحد دیگر نیازمند حمایت دولت و همکاری مردم جهت مقاوم سازی است.

وی با اشاره به تدوین طرحی جامع برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی، افزود: با نگاهی پیشگیرانه جهت مقابله با حوادث طبیعی و زمین لرزه، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در منطقه دنبال می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی، به اهمیت راه اندازی یک مرکز پدافند غیرعامل در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: با یک مرکز متمرکز پدافند غیرعامل، شرایط بحرانی در منطقه مدیریت شده و روند خدمات رسانی و اسکان آسیب دیدگان تسریع می شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط سخت مردم شهرستان خوی پس از زلزله اخیر، تصریح کرد: علی‌رغم تلاش دولت، نهادها و مردم، متاسفانه معاندین کوشیدند خدمات رسانی را ضعیف جلوه دهند و از این رو امیدآفرینی و رفع نگرانی‌های زلزله زدگان در حوزه‌های مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری است.

استاندار آذربایجان‌غربی، در ادامه با اشاره به شرایط مالی کشور و تصویب کمک بلاعوض و تسهیلات برای زلزله زدگان، بیان داشت: اعتبارات مصوب دولت برای زلزله مهرماه در شهرستان خوی، 100در صد محقق شده و این نشان از توجه ویژه دولت به مناطق زلزله زده این شهرستان است.

وی به حمایت حداکثری از اقشار آسیب پذیر در زلزله اخیر شهرستان خوی نیز تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با مشارکت حداکثری، می‌توانند آلام مردم برای جبران خسارت‌های وارده را کاهش دهند.

معتمدیان، با اشاره به اینکه دولت رقم های قابل توجهی را در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات برای زلزله زدگان تعیین کرده، افزود: زمینه حمایت فراهم شده و اکنون نهادهای دولتی و حاکمیتی باید با تمام توان و در سریع‌ترین زمان ممکن، بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده را تداوم بخشند.

وی با تاکید بر بازگشت وضعیت بازار شهرستان خوی به شرایط عادی، گفت: از شرایط اضطراری عبور کرده‌ایم و چهره‌های تاثیرگذار و رسانه‌های استان، مردم را برای بازگشت به شرایط عادی تشویق کنند.

کمک بلاعوض 110 میلیون تومانی دولت به زلزله‌زدگان خوی

استاندار آذربایجان‌غربی، در پایان بازگشایی مدارس و اصناف را برای عبور از شرایط فعلی ضروری دانست و گفت: از ظرفیت استان‌های همجوار، نهادهای مختلف و نیروهای جهادی و مسلح برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی استفاده می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار