کد خبر: ۱۰۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
استاندار بوشهر:
بوشهر- استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح های آبخیز داری گفت: باید برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبخیزداری بسته های تشویقی ایجاد شود.

ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر استفاده شود

به گزارش آرانیوز احمد محمدی زاده عصر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیزداری دره گپ در شهرستان گناوه اظهار داشت: حجم مخزن این طرح، ۱۳۵ هزار متر مکعب است که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی اجرایی و عملیاتی شده است.

استاندار بوشهر با مقایسه سدسازی در دوران پیش از انقلاب و شرایط کنونی تصریح کرد: قبل از انقلاب، تعداد انگشت شماری سد در سطح کشور داشتیم که اکنون حدود ۵۴۰ سد بزرگ و متوسط، یا تکمیل شده یا در حال ساخت است.

وی با اشاره به حذف استان بوشهر در انتفاع از آب سد چم‌شیر افزود: در بالای این منطقه و بر روی رودخانه زهره، سد چم‌شیر در حال ساخت بود که از بزرگترین سدهای کشور و ۱.۷ میلیارد متر مکعب ظرفیت مخزن دارد.

 

محمدی زاده ابراز داشت: ۵۴۰ میلیون متر مکعب سهم استان بوشهر از این آب بوده و مقرر شد، دشت حیات داوود و لیراوی از این آب سد چم شیر بهره مند و سیراب شوند ولی به دلیل عدم پیگیری و سهل‌انگاری، سهمیه استان از این آب عظیم از دست رفت.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت طرح‌های آبخیز داری گفت: در حال حاضر حجم زیادی از آب کشور بخصوص استان بوشهر علیرغم نیاز از کشور خارج می‌شود و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیز داری در این منطقه بسیار زیاد و با اهمیت است.

وی خواستار ایجاد بسته‌های تشویقی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبخیزداری شد، یادآور شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری با روش‌های علمی و نوین می‌تواند تحولی عظیم در بهبود وضعیت کشاورزی ایجاد کند.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های سدسازی و آبخیزداری در استان بوشهر افزود: در حال حاضر ۶ سد در حال ساخت در استان بوشهر داریم که به موازات باید نسبت به اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز پیش برده و توسعه دهیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار