کد خبر: ۱۰۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی و سطح زرد دریایی بابت پیش‌بینی وزش باد شدید در استان و مواج شدن دریا خبر داد.
گردوخاک ‌سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد

محسن حیدری در گفت‌وگو با آرانیوز در زاهدان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی و سطح زرد دریایی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از ظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه 19 تا 20 بهمن‌ماه شاهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت غرب تا جنوب غرب  استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود که زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان، سیب سوران، گلشن و مهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود و باعث نفوذ گرد و غبار به شمال استان و کاهش کیفیت هوا و اختلال در حمل و نقل خواهد شد و احتمال خسارت به گلخانه‌ها وجود دارد، همچنین احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و سقوط تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان، پیش از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه با ورزش باد شدید با جهت غربی با سرعت حدود 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین 1.5 تا 2 متر و در مناطق فراساحل انتظار می‌رود ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر برسد که باعث اختلال در فعالیت‌های دریایی می‌شود.

حیدری گفت: توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری پرهیز شود و هنگام وزش باد از کار در ارتفاع و از عبور و مرور و پارک خودروها در کنار ساختمان‌های در حال ساخت و قدیمی خودداری شود؛ توقف در فعالیت‌های کویر نوردی و و کوهنوردی به ویژه در منطقه تفتان و محافظت از گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای مناطق ساحلی توصیه ما خودداری از شنا در سواحل و تفریحات دریایی و محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی کوچک برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار