کد خبر: ۱۰۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
عضو شورای شهر همدان:
همدان-رئیس  کمیسیون بودجه شورای شهر همدان گفت: پیوست عدالت محوری از مهم‌ترین الزام بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان است.

پیوست عدالت محوری از مهم‌ترین الزام بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان است
به گزارش آرانیوز جلسه هم‌اندیشی کلیات بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری همدان ظهر دوشنبه به همت کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با حضور اعضای شورای شهر، اساتید، متخصصان بودجه و پیشکسوتان مدیریت شهری برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان در این جلسه ضمن تبریک تقارن ولادت حضرت جواد الائمه (ع) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، گفت: توجه به اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم انقلاب، عدالت محوری، و توجه به سرمایه گذاری از ویژگی‌های بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری همدان است.

اکبر کاوسی‌امید اضافه کرد: پیوست عدالت یکی از مهم‌ترین الزامات و تأکیدات شورای ششم در تدوین و ارائه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان است.

کاوسی امید با تاکید بر اینکه مشارکت شهروندان در پیوست عدالت باید دیده شود و این یکی از سیاست‌های مهم شوراست، اضافه کرد: به منظور نیل به عدالت در تنظیم و تصویب بودجه، مقرر شد شهرداری همدان بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ خود را فارغ از تعادل در منابع و مصارف مناطق و سازمان‌ها پیش‌بینی کند.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌ها و اسناد بالادستی در سیاستگذاری ها از ملاک عمل ما در دوره ششم شورا است، یادآور شد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان تدوین چشم انداز ۲۰ ساله مطرح بود که تا مرداد ماه سال ۱۴۰۲ چشم انداز شهرداری همدان به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به قانون تخصیص سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر همدان در راستای مبنای وصول و تخصیص سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان همدان در مجلس نامه‌ای ارسال کرد.

کاوسی امید در ادامه به بیان سیاست‌های بودجه ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: کمیسیون بودجه شورای شهر با هدف جبران محدودیت‌های زمانی با تخصص و تجارب ارزنده در حوزه برنامه و بودجه جلسه هم‌اندیشی را با حضور اساتید، متخصصین و صاحب نظران حوزه مربوطه برگزار کرده است.

وی با اشاره به بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران، افزود: بر این اساس سیاست‌ها و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان توسط شورای شهر، در راستای اجرای قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی تدوین، مصوب و به شهرداری به عنوان یک تکلیف قانونی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری‌های کلان در سیاست‌های بودجه ۱۴۰۲ در قالب ۷ بند و تأکیدات سیاستی در قالب ۱۴ بند به شهرداری ابلاغ شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار