عراقچی: جمع‌آوری سانتریفیوژها چند روز دیگر با دستور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود

معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد که عملیات جمع‌آوری سانتریفیوژ‌های مازاد ایران طی چند روز آینده با دستور «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران آغاز می‌شود.

گام دوم در مسیر پر پیچ و خم برجام/جراحی قلب اراک در قبال ۲ بیانیه

درحالی اروپا و آمریکا در بیانیه‌های جداگانه بر اقدام به لغو تحریم ها در آینده‌ای نامعلوم تاکید کردند که ایران باید در قبال این بیانیه‌ها، قلب راکتور اراک را خارج کرده ومحفظه‌های آن را با سیمان پر کند.

اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را لغو کرد

در بیانیه اتحادیه اروپا امده است اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام اژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.

دشوارترین کار حرفه‌ای شرمن چه بود؟

یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در گفتگوهای 1+5 می‌گوید مذاکرات هسته‌ای با ایران دشوارترین کار حرفه‌ای وی بوده است.

ظریف: دست دادن با اوباما برایم در ایران هزینه داشت

وزیر خارجه در گفتگو با نیویورکر و در پاسخ به سئوالی در مورد دست دادن با اوبام، اظهار داشت: این عادی نیست که یک رئیس دولت برای دست دادن با یک وزیر خارجه برنامه ریزی کند. این یک توهین است.

پاسخ ظریف درباره دست دادنش با اوباما

وزیر خارجه کشورمان گفت: به این علت دیدار روحانی و اوباما برای ما اولویت نداشت که در حال حاضر برنامه دولت ایران و اولویت نخست ما اجرای توافق است.
بلومبرگ خبر داد:

ظریف و اوباما با هم دست دادند+جزئیات تازه

برخی دیگر خبرنگاران حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله خبرنگار روزنامه «هاآرتص» نیز گزارش مشابهی از «دست دادن تاریخی» اوباما و طریف منتشر کرده‌اند.

نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 برای پیگیری اجرای برجام برگزار می‌شود

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک خطاب به کشورهای 1+5 تاکید کرد: مردم ایران باید تغییر بنیادین در نحوه برخورد و نیز تقویت مبانی برجام را احساس کنند.

ظریف راهی نیویورک شد

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به سرپرستی محمد جواد ظریف به منظور بررسی آخرین وضعیت و هماهنگی های لازم برای شروع اجرای برجام راهی نیویورک شدند.

سفر ظریف به چین

وزیر امور خارجه ایران تهران را به مقصد پکن پایتخت چین ترک کرد.

«کیک زرد» وارد و«UF۶ غنی شده» صادر می کنیم

رئیس جمهور با بیان اینکه بر مبنای برجام کیک زرد را از خارج کشور وارد و UF۶ غنی شده را صادر می کنیم، ادامه داد: با همکاری دو کشور دیگر فناوری جدید در اراک می آوریم.

سازو کار حل و فصل اختلافات در برجام+نمودار

مکانیزم حل و فصل اختلافات در برنامه اقدام مشترک چندین مرحله دارد و به گفته معاون وزیر امور خارجه به نحوی طراحی شده که طی شدن این مسیر، بسیار سخت و پر هزینه است.
قبلی۳بعدی