آخرین اخبار

اسفند ۲۶, ۱۴۰۲

بازدید نمایندگان دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه از منطقه ویژه اقتصادی لامرد

نمایندگان دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با ظرفیت ها و فعالیت های این کانون بزرگ صنعتی […]
اسفند ۵, ۱۴۰۲

پیام تبریک مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مناسبت میلاد امام زمان (عج) و روز مهندس

تبریک به منرسبت روز مهندس
بهمن ۲۱, ۱۴۰۲

پیام مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن

پیام تبریک مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مناسبت ۲۲ بهمن
دی ۲۷, ۱۴۰۲

کسب امتیاز «سطح عملکرد خوب» توسط مدیریت HSE منطقه ویژه اقتصادی لامرد

در هفتمین ممیزی عملکرد HSE ایمیدرو با حضور 52 واحد تابعه صورت گرفت؛

دی ۲۰, ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان «منطقه ویژه اقتصادی لامرد» و «دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس»

✍با حضور قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرفت؛ 📎به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی – پژوهشی و فناوری تفاهم نامه همکاری […]
دی ۳, ۱۴۰۲

مهندس فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد: تبدیل وضعیت ایثارگری کارکنان منطقه ویژه اقتصادی لامرد

۴۳ نفر از کارکنان منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بر اساس قانون ایثارگری، تبدیل وضعیت شده و یا در حال تبدیل وضعیت به قرارداد دائم (رسمی) هستند.به […]

سفر مجازی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد

 
 

معرفی منطقه

آشنایی مختصر با یکی از جذاب ترین شهر های صنعتی و اقتصادی جنوب کشور

معرفی مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان

مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان به ترتیب در جنوب استان فارس و غرب استان هرمزگان، همجوار منطقه ویژه انرژی پارس (عسلویه) می باشند.


این مناطق در راستای جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی، آلومینیوم و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی ایجاد شده اند.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان لامرد ظرفیت جدید و مطلوبی را در نزدیکی بزرگترین مخزن گازی جهان (پارس جنوبی) و خلیج فارس فراروی کشور فراهم آورده است. این منطقه که از اهمیت راهبردی برخوردار است نقش بارزی در صنعتی شدن استان فارس ایفا می کند. صنایع انرژی بر به آن گروه از صنایع اطلاق می شود سهم انرژی مصرفی آنها در هزینه های تمام شده محصول نهایی، نسبت به دیگر عوامل تولید در مقایسه با صنایع دیگر بالا بوده و نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی محصول آنها داشته باشد، از قبیل صنایع پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم امتزاج مزیت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان منشا تحولات چشمگیر اقتصادی در جنوب کشور می باشد.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی قریب به ۱۰ هزارهکتار در ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس به عنوان گزینه های محل استقرار صنایع انرژی بر انتخاب گردید و متعاقبا در سال ۱۳۸۹ این منطقه ویژه اقتصادی به تصویب هیئت محترم وزیران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسید. طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بر اساس موافقتنامه شماره ۴۰۳۰۱۰۰۴ از جمله طرح های تملک دارایی های سرمایه ای است که از سال ۱۳۸۴ موافقتنامه آن فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان دستگاه اجرایی این طرح مبادله گردید.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با هدف استقرار و تولید ۴ میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۱.۲ میلیون تن آلومینیوم، ۶ هزارمگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن از جمله اهداف راه اندازی این منطقه راهبردی است.


فیلم معرفی منطقه

راه های ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی لامرد