معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه می‌گوید: «دور تازه مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا با عنوان مذاکرات سطح بالا فردا - دوشنبه - با حضور هلگا اشمید و هیات کارشناسی اروپا در تهران آغاز می شود.»
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کشورهای اروپایی گفت که ایران همچنان به دلیل حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تحت تحریم‌های مهمی از سوی آمریکا و اروپا قرار دارد.
رئیس جمهور آمریکا دستور لغو تحریم های ایران را امضا کرد.
جدیدترین ویدئوی تبلیغاتی داعش با به تصویر کشیدن عاملین حوادث تروریستی پاریس در حال اعدام زندانیان و پیامی با این مضمون که به طور قطع «انگلستان» هدف بعدی تروریسم خواهد بود، منتشر شد.
یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران معتقد است، تفکیک برجام از بحث فعالیت‌های دفاعی و موشکی در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت، خواست ایران و انتخاب 1+5 بود.
نیویورک‌تایمز:
روزنامه آمریکایی عدم‌استقبال مردم را چنین تشریح می‌کند: "[این امر] منعکس‌کننده ناامیدی‌های بسیار و وعده‌های عمل‌نشده‌ای است که ایرانی‌ها در دو سالی که مذاکرات به طول انجامیده، شاهدش بودند.
دستورالعمل‌های رفع تحریم‌ها منتشر شد؛
جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا، می‌گوید کشورش تحریم‌های ضدایرانی خارج از چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک را ادامه خواهد داد.
ظریف و موگرینی بیانیه اجرای برجام را قرائت کردند؛
امروز، ما به روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رسیدیم. از زمان روز تصویب، ما مجدانه تلاش کردیم و تعهد مشترک و اراده جمعی خود را به نمایش گذاشتیم تا سرانجام موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم. امروز، شش ماه پس از نهایی شدن آن توافق تاریخی، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تعهدات هسته ای ذیربط خود تحت برجام را اجرا نموده است.
مهمترین اتفاقات ساعات آینده در حوزه پرونده هسته ای؛
بازی مشترک رژیم صهیونیستی و آل سعود با نزدیک تر شدن به لحظه اجرایی شدن توافق هسته ای میان ایران و اعضای ۱+۵ سرعت بیشتری به خود گرفته است.
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین اعلام کرد که امروز با ارایه گزارش مدیر کل اژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.
پربازدیدها
آخرین اخبار