کد خبر: ۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور، خسرو نشان به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان معرفی شد.

دکتر نشان! یک دست و چند هندوانه؟

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان )

خسرو نشان یکی از اصلی ترین گزینه های تصدی سمت مدیرکلی میراث فرهنگی خوزستان بود که بالاخره از سوی مسعود سلطانی فر حکم انتصاب گرفت.

مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را از جمله سمت های بارز و ماندگار خسرو نشان در رزومه کاریش به شمار می آید.

وی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است که از سال ۷۶ تا ۸۱ مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان را عهده‌دار شد. در این دوره همزمان با پایه‌گذاری ساخت بناهایی چون موزه هنرهای معاصر در اهواز، برگزاری بسیاری از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در خوزستان، برای نخستین بار کلید خورد.

بر اساس اخبار رسیده حکم نشان صادر شده است و قرار است روز دوشنبه در اهواز مراسم تودیع و معارفه برگزار شود.

در این بین نباید از تلاش بی وقفه و زیاد افشین حیدری مدیر کل سابق میراث فرهنگی خوزستان چشم ژوشید که بی شک تلاش های وی در راستای اعتلای میراث فرهنگی بویژه در بخش اعتبارات و ... ماندگار خواهد شد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: قانون ممنوعيت دو شغله بودن تنها مختص مديران نيست و شامل تمام كارمندان دولت مي‌شود.

مصطفي پورمحمدي در گفتگو با فارس افزود: كارمندان برخي مؤسسات دولتي مانند شهرداري‌ها، برخي نهادهاي انقلاب اسلامي مانند كميته امداد و بسياري از بنيادها طبق قانون اساسي نمي‌توانند ضمن شاغل بودن در آن نهادها، شغل ديگري داشته باشند.
وي گفت: عضويت در هيئت مديره شركت‌هاي خصوصي نيز براي مديران و كارمندان دولت شامل همين قانون است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اينكه برخي از مشاغل مانند اساتيد دانشگاه از اين قانون مستثني هستند، ادامه داد: كارمنداني كه به اقتضاي شغل خود بايد چند سمت ديگر نيز داشته باشند، تابع اين قانون نيستند و اين موضوع مطابق با روال اداري است.

پورمحمدي گفت: بسياري از مديران در برخي از شركت‌هاي دولتي كه پذيرفتن شغل در آنها بلامانع بوده است، شاغل شده‌اند و به دنبال آن در برخي از شركت‌هايي كه ممنوعيت ورود داشته‌اند نيز ورود يافته‌اند و به همين دليل براي بسياري هنوز مشخص نشده است كه در كدام ‌يك از بخش‌ها مجاز به حضور هستند.

وي با بيان اين كه اين تخلف در ميان برخي مديران كشور تبديل به رويه‌اي ثابت شده است، اظهار داشت: سازمان بازرسي تلاش مي‌كند اين معضل را با شفاف‌سازي و اجراي درست قانون براي هميشه برطرف كند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار