کد خبر: ۴۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
انتصاب سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا در زمانی انجام شده که سپاه در اوج درخشش، موفقیت و قدرت راهبردی در سطح منطقه و جهان قرار دارد.
به گزارش آرانیوز، «عبدالله متولیان» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

‌انتصاب سردار سلامی به‌عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جابه‌جایی وی با سردار جعفری (در حالی که هنوز یک‌سال تا پایان تمدید مدت سه ساله فرماندهی وی باقی مانده بود) به زعم بسیاری از کارشناسان یک انتصاب حساس، به‌موقع (از حیث شرایط ویژه زمانی و رخدادهای داخلی و بین‌المللی و…) و استراتژیک تلقی می‌شود. این انتصاب که با استقبال و شادی دوستداران انقلاب و قاطبه مسئولان کشوری و لشکری مواجه شد، خشم دشمنان نظام، به‌ویژه شیطان بزرگ و هم‌پیمانانش در محور شیطانی عبری، غربی، وهابی را برانگیخته و با بازتاب‌های فراوان روبه‌رو شده است.

سردار سلامی در سطح جهان به یک چهره انقلابی، ضد صهیونیست، مدافع سرسخت ولایت و مدافع محور مقاومت معروف و مشهور است و در داخل نیز سست‌کمربندها و وادادگان سیاسی از وی خاطره خوشی ندارند.

رادیو فردا وابسته به سازمان سیا در تحلیلی که نتوانسته عصبانیت خود را از این انتصاب پنهان کند در عین توهین‌های مکرر به این فرمانده دلیر و شجاع و ضد صهیونیست خواسته یا ناخواسته به ویژگی ضد صهیونیست بودن وی اذعان و اعتراف کرده و نوشته: «غلط نیست اگر گفته شود سلامی پر صلاترین صدا در درون مجموعه سپاه در دفاع از «جبهه مقاومت» و غرب‌ستیزی در دهه اخیر بوده است.» این رادیو در عین حال سعی در تحریک جناح‌های سیاسی و ایجاد دوقطبی‌سازی کرده و نوشته: «اما ویژگی بارز دیگر سلامی بیان سخنان خیلی صریح و استفاده از تحریک‌آمیزترین واژه‌ها در دفاع از ماجراجویی و ستیزه‌جویی در سیاست خارجی است. او بارها علناً از نابودی دولت اسرائیل دفاع کرده است. در سخنرانی خود در نماز جمعه تهران در فروردین ۱۳۹۷ این چنین به تهدید دولت اسرائیل پرداخت:


«ما شما (رژیم صهیونیستی) را خوب می‌شناسیم، شما بسیار آسیب‌پذیر هستید، شما نه عمق و نه عقبه دارید، شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید. هر نقطه‌ای از سرزمین تحت اشغالتان تقاطع آتش از شمال و غرب است، این پدیده جدید است. شما راهی برای فرار ندارید و در دهان اژدها زندگی می‌کنید.»


بنگاه سخن پراکنی دولتی بی‌بی‌سی نیز در رادیوی فارسی خود به قاطعیت فرمانده جدید سپاه پاسداران اعتراف کرده و در تحلیلی با اشاره به انتصاب فرمانده جدید سپاه نوشت: «[سرلشکر] حسین سلامی همیشه ترجیح می‌دهد که به صریح‌ترین شکل ممکن نظرش را بیان کند. به‌ویژه وقتی پای «دشمنان» و رقبای منطقه‌ای ایران وسط باشد.»


هم زمانی این انتصاب با: ۱- تروریستی معرفی کردن سپاه از سوی شیطان بزرگ؛ ۲- ابعاد امنیتی سفر عمران‌خان به ایران؛ ۳ - خواب‌های آشفته‌ای که محور شرارت عبری، غربی، وهابی برای سال ۹۸ تدارک دیده‌اند؛ ٤ - آغاز دهه پنجم انقلاب؛ ۵ - صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ ۶ - انتصاب هم‌زمان سردار جعفری به‌عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنافداه و نقشی که این قرارگاه در گام دوم انقلاب ایفا خواهد کرد؛ ۷ - انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری؛ ۸ - توسعه عمق استراتژیک ایران؛ ۹ - تحولات منطقه غرب آسیا؛ ۱۰ - هم‌زمانی این انتصاب با انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه؛ ۱۱ - نقش ویژه سپاه در کمک به مردم در واقعه تأسفبار سیل در چند استان و افزایش محبوبیت سپاه در بین مردم؛ ۱۲ - حمایت یکپارچه و کم‌نظیر همه جناح‌های سیاسی در کنار مردم از سپاه در برابر اقدام احمقانه سپاه و حمایت و نادر و بی‌نظیر اپوزیسیون خارج نشین از سپاه که با بهت و شگفتی نظام سلطه مواجه شد؛ ۱۳ - زیاده‌خواهی‌ها و گزافه‌گویی‌های متوهمانه و احمقانه وهابیون و رژیم سعودی حاکم بر حجاز؛ ۱٤ - تحولات صورت گرفته در اردوگاه ناتوی عربی؛ ۱۵ - تلاش‌های مضاعف محور شرارت عبری، غربی، وهابی برای اعمال تغییرات در ساختار سیاسی کشورهای شمال آفریقا و پیشگیری از زنده شدن موج دوم بیداری اسلامی و ۱۶- تلاش غرب برای انتقال تروریست‌ها و داعش از غرب ایران به شرق و خاصه کشور افغانستان و… بر حساسیت‌های آن افزوده و همه نگاه‌ها را به خود معطوف داشته و در رسانه‌های مجازی نیز در صدر تمامی حساسیت‌های خبری قرارداده است.


دور از انتظار نیست که خواب راحت از رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی از این انتصاب سلب شده باشد. دور از انتظار نیست که بر آشفتگی اردوگاه وهابی افزوده شود. آنچه در این میان از اهمیت ویژه برخوردار است توجه به ابعاد حکم انتصاب ایشان است:
انتصاب سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا در زمانی انجام شده که سپاه در اوج درخشش، موفقیت و قدرت راهبردی در سطح منطقه و جهان قرار دارد و همچنین در جبهه‌های مختلف جنگ نرم پیروزی‌های شایانی را به دست آورده است.


این حکم از یک‌سو ارتقای توانمندی‌های همه‌جانبه و آمادگی در همه بخش‌ها را مورد تأکید قرار می‌دهد و از سوی دیگر تقویت گوهر درونی سپاه یعنی تقوا و همچنین بصیرت (همان‌گونه که در احکام انتصاب نماینده ولی فقیه، فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی هوایی ارتش و دریایی سپاه و… آمده) را هدف‌گیری نموده که حاکی از اهمیت آن به عنوان ویژگی متمایزی از سایر نیروهای نظامی در جهان است.


انتصاب سردار سلامی (در شرایطی که محور شیطانی غربی، عبری، وهابی تلاش می‌کند با شانتاژ و پروپاگاندا سپاه را از وظایف اصلی‌اش منحرف کند) که از تجربیات ارزشمندی در عرصه‌های مختلف و نگاه راهبردی و دقیق بر مسائل کلان داخلی و بین‌المللی برخوردار است، سبب خواهد شد که آن‌ها این انتصاب را برای مقابله با ترامپ «معنادار» ارزیابی و از آن احساس خطر کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار