کد خبر: ۴۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی: مقام سازی منازل روستایی خراسان شمالی جزو اولویت‌ها باشد

به گزارش آرانیوز، علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی خراسان شمالی بسیار ضعیف است، اظهار کرد: راه‌های روستایی این استان از وجود پل بی‌بهره‌اند و این یک آسیب جدی در مقابله با سیل به شمار می‌رود.

وی با تحسین اقدامات پیشگیرانه حادثه سیل اخیر در خراسان شمالی، تصریح کرد: چنانچه اقدامات پیشگیرانه و تدابیر استاندار خراسان شمالی به خوبی انجام نمی‌شد، خسارات مالی و جانی بیشتر از این‌ها بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از اولویت این کمیسیون را جبران خسارت ناشی از سیل در کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به آسیب و خسارات وارد شده به منازل مسکونی و روستایی و همچنین ابنیه و امورات زیربنایی، حرکت در مسیر جبران این خسارت‌ها اولویت دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سال جدید به‌شمار می‌رود.

قربانی بیان کرد: اصلاح قانون بودجه کشور مهمترین برنامه و اولویت کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به دستورات و تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اصلاح قانون بودجه کشور، گفت: مهمترین اولویت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پنج ماه آینده اصلاح بررسی مجدد نظام بودجه‌ریزی در کشور است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون کشور در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌برد، اظهار کرد: نظام برنامه و بودجه‌ریزی کنونی کشور پاسخگوی نیازهای فعلی ایران نیست چراکه اکنون کشور در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌برد.

قربانی اعلام کرد: کمیسیون برنامه و بودجه طرحی به منظور استفاده اهل تسنن از تسهیلات بدون بهره به مجلس ارائه داده اما دولت این مهم را در قالب آئین‌نامه به عهده گرفت تا تسهیلات با بهره صفر درصد در اختیار اهل تسنن قرار بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار