کد خبر: ۴۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از تلاش‌های دولتمردان عراق برای تنش‌زدایی بین ایران و عربستان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ،با بیان اینکه برخی از مناطق در دنیای اسلام،مناطقی هستند که احتمال شعله‌ور شدن بحران از آنها وجود دارد، گفت:یکی از این مناطق کشور عراق است، دولت بغداد می‌داند اگر در آینده‌ای نزدیک بین  ایران و عربستان تنش‌زدایی انجام نشود ممکن است بحرانی از دل این کشور شعله‌ور شود.

وی با تاکید براینکه عراقی‌ها در دوران تحولات خود هستند و می‌دانند که امنیت‌ برای آنها به چه میزان با اهمیت است، ادامه داد:به همین دلیل است که تنش‌زدایی بین ایران و کشورهای عربی در عراق امروز تبدیل به یک راهبرد شده است.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس تصریح کرد:طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است دولتمردان عراقی در سفرهای که به ایران و عربستان داشته‌اند همواره بر تنش‌زدایی بین دو کشور تاکید داشته‌اند و تلاش دارند نقش میانجی را بازی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت‌ امور خارجه باید راهبر تنش‌زدایی با اعراب را  در پیش بگیرد و برای آن مامور تعیین کند، اضافه کرد:با توجه به اینکه در عربستان نیز رگ‌های از راهبرد تنش‌زدایی با ایران دیده می‌شود، بهترین فرصت است تا وزارت امور خارجه در اینباره نقش فعالی را ایفا کند.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار