کد خبر: ۴۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
به گزارش آرانیوز،  سیدحمایت میرزاده در تشریح نشست امروز(دوشنبه 26 فروردین) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: گزارش برخی اعضا که به مناطق سیل‌زده از سه استان سفر کرده بودند، استماع و مقرر شد جلسه‌ای ویژه در دوشنبه هفته آتی با محوریت این موضوع و تاکید بر اولویت برای پرداخت بدهی‌های آموزش و پرورش به این مناطق، برگزار شود.

بررسی چند طرح به عنوان کمیسیون فرعی در کمیسیون آموزش مجلس

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی چندین طرح به عنوان کمیسیون فرعی نیز در دستور کار قرار داشت؛ طرح "حمایت از آسیب دیدگان سیل و حوادث طبیعی و پیشگیری از مخاطرات طبیعی" بررسی و به سبب مسائل مالی آن در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌های تولید کننده ابزارهای هشداردهنده خطرات و سوانح طبیعی مقرر شد کمیسیون بودجه مجلس نیز آن را بررسی کند.

وی ادامه داد: طرح "ممنوعیت تبلیغ کلاس‌های خصوصی" بررسی و مقرر شد کمیته مشترکی از اعضای کمیته آموزش عالی و کمیته آموزش و پرورش کمیسیون، جزئیات این طرح را مورد رسیدگی قرار دهند تا نظر نهایی کمیسیون آموزش صادر شود.

میرزاده گفت: ماده 14 طرح "مبارزه با تبعیض نژادی، تنفر قومی و مذهبی" که ناظر به تبعیض و تنفر در برنامه‌های صداوسیما و کتب آموزشی بود، مورد بررسی قرار گرفت و تصویب نشد.

وی بیان کرد: ماده 2 طرح "حمایت و تشویق مطلعین از مفاسد اداری و اقتصادی" بررسی و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: ماده 1 و 2 از طرح "اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل 49 قانون اساسی" به عنوان کمیسیون فرعی بررسی و تصویب شد.

لزوم ارائه آموزش و مهارت به تولیدکنندگان

وی با اشاره به حضور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت: گزارشی از عملکرد این سازمان در سال گذشته و برنامه‌های پیش‌رو برای سال آینده ارائه شد.

این نماینده مجلس توضیح داد: با توجه به سال "رونق تولید" مقرر شد برای حمایت از تولید باید تولیدکننده، آموزش و مهارت لازم را داشته باشد؛ زیرا اگر بخشی از محصولات ما در بازار قادر به عرض اندام و رقابت با تولیدات خارجی نیست، به آن دلیل است که تولید کننده مهارت لازم را ندارد.

وی افزود: تولید محصول با قیمت ارزان و کیفیت بالا سخت شده است؛ بخشی از آن بدان دلیل است که تولیدکننده آموزش‌های لازم را ندیده است.

گلایه از تاخیر در تشکیل شورای عالی مهارت

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز گفت: برخی اعضای کمیسیون در خصوص تاخیر در تشکیل و فعالیت شورای عالی مهارت که وزارت کار به عنوان یکی از اعضا و دبیرخانه آن پیش‌بینی شده، انتقاداتی داشتند و بر لزوم اجرای قانون در این زمینه تاکید کردند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار