کد خبر: ۴۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز گفت:سیل بند مناطق کیان آباد،کیانپارس و سید خلف از استحکام بالایی برخوردار است.
به گزارش آرانیوز اهواز لطیف حیائی اهوازی روز جمعه در خصوص وضعیت سیل بند حفاظتی این مناطق گفت: این سیل بند به لحاظ اهمیت موضوع و  بالا آمدن آب در این نقطه و فرسایش سیل بند،فرماندار و دیگر مسوولین دغدغه زیادی برای استحکام سازی آن داشتند،که عملیات اجرای ترمیم و استحکام سازی آن قبل از وقوع سیلاب به صورت ویژه تحت نظارت فرمانداری آغاز شد.

وی با بیان اینکه این نقطه بیش از 800 متر طول دارد، اضافه کرد: با استقرار ماشین آلات دستگاه های اجرایی خصوصا شهرداری اهواز وشرکت نفت طول این نقطه حساس را تقویت کردیم.

معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز گفت: پشت این سیل بند به لحاظ عملیات های اجرایی صورت گرفته در گذشته، و تجمع بالای آب پشت سیل بند، عملیات و استحکام سازی آن با راهکار های عوامل فنی و اجرایی با دشواری صورت گرفت.

حیائی اهوازی ادامه داد:به لحاظ فشار آب، برخی از نقاطی که بر اثر سیلاب  دچار فرسایش شدند، مجدد خاکریزی و استحکام سازی شد و در واقع در کنار سیل بند قدیمی سیل بند جدید احداث کردیم تا این نقطه از استحکام بالایی برخوردار شود.

وی افزود:در کنار ترمیم این سیل بند، خیابان های منتهی به رودخانه در منطقه کوی سید خلف نیز توسط عوامل اجرایی با تخلیه چندین سرویس خاک ایمن شد، تا از نفوذ آب به داخل منازل جلوگیری شود.

معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز ادامه داد: در این نقطه،کیانپارس، سید خلف،جاده استراتژیک میدان چمران به طرف کیان آباد و کیانشهر و محور اصلی تحت خطر بودند، که در نتیجه عملیات احداث سیل بند جدید و استحکام سازی آن به خوبی انجام شد.

حیائی اهوازی در پایان از تلاش و زحمات شهرداری اهواز،شرکت نفت،شرکت فولادخوزستان،نیروهای انتظامی ،بسیج، دیگر عوامل اجرایی و همکاری مردم منطقه سید خلف برای برداشت خاک از اراضی تشکر و قدردانی کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار