کد خبر: ۴۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
در حالی که بیشتر از ۲۰ استان درگیر سیل هستند و مسافران زیادی به سبب بسته شدن راههای مواصلاتی در استان‌های گردشگری مانده اند، معاون گردشگری کشور به سیاحت در استان‌های دیگر می‌پردازد.


به گزارش آرانیوز، ولی تیموری معاون گردشگری کشور روزهای سوم تا ششم فرودین ماه از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان‌های خراسان رضوی و جنوبی بازدید کرد در این فاصله یک آژانس گردشگری افتتاح کرد و از مردم خواست تا به بشرویه سفر کنند. این درحالی بود که در این مدت سیل استان گلستان و فارس را دچار مشکل کرده بود و بسیاری از گردشگران شرایط بحرانی را سپری می‌کردند.

در روز ششم فروردین ماه ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد که ولی تیموری معاون گردشگری کشور در پی بارش شدید باران در استان فارس و جاری شدن سیل، برای بررسی نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی، راهی استان فارس می‌شود و به بررسی نحوه ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی، اسکان اضطراری آنها، وضعیت اقامت و … می‌پردازد.

او حتی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که من بازدید از خراسان جنوبی را نیمه کاره رها کرده و در حال سفر به شیراز هستم.

اما رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر به شهر ابرکوه رفت نه شیراز! او در آنجا درباره جاذبه‌های ابرکوه سخن گفت سپس به آباده رفت و از آنجا صحبت‌های مدیران استان‌های یزد و فارس را درباره وضعیت گردشگران شیراز شنید!

در واقع معاون گردشگری کشور که رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز هست و با همین عنوان به استان‌های کشور سفر می‌کند، مهمترین شهر گردشگری کشور که درگیر مشکلات بسیاری شده بود را بازدید نکرد. حتی بسیاری از خبرنگاران استان نسبت به او انتقاد کردند. به جای او اما معاون سرمایه گذاری به شهر شیراز رفت.

با این وجود معاون گردشگری هنوز هم بعد از گذشت چند روز به این استان سرکشی نکرده تا از وضعیت گردشگران و مسافران و تأسیسات گردشگری این شهر با خبر شود.

معاون گردشگری کشور شامگاه پنجشنبه ۸ فروردین در ورود به شهر کرد در استان چهار محال و بختیاری از نزدیک بر وضعیت ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی تأکید کرد.

تیموری نهم فروردین ماه با سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد از پروژه توسعه گردشگری غار ده شیخ، تأسیسات گردشگری و پروژه توسعه گردشگری مجتمع بین المللی گردشگری دال دنا شهر سی‌سخت متعلق به بخش خصوصی بازدید کرد.

روز دهم فروردین هم در جشن نوروزگاه منطقه گردشگری شلالدون در نزدیکی باشت حضور پیدا کرد و برگزاری آئین‌های سنتی را یکی از جاذبه‌های استان دانست.

او ۱۱ فرودین وارد شهر نطنز شد و از خدمات ارائه شده به گردشگران نوروزی در شهرستان نطنز ابراز رضایت کرد. ۱۲ فروردین هم با سفر به قم بر تقویت و توسعه گردشگری مذهبی تأکید کرد.

او اکنون در استان‌هایی به بازدید از جاذبه‌ها و تأسیسات گردشگری می‌پردازد که نسبت به استان‌های دیگر با کمترین مشکلی رو به رو هستند و از حضور او در استان‌هایی مانند لرستان، گلستان، ایلام و بسیاری دیگر از استان‌ها که درگیر سیل هستند و مسافرانش با مشکلات بسیاری مواجه شده اند، خبری نیست.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز از روز آخر اسفند ۹۷ به همراه خانواده خود به استان همدان، کرمانشاه و کردستان رفت.

او همچنین در جریان سفرهای خود به استان لرستان نیز سفر کرد تا در جریان خدمات دهی به مسافران قرار گیرد. اما اکنون چند روزی است از سفرهای استانی او نیز به مناطق بحران زده خبری نیست.

معاون سرمایه گذاری و ناظر معاونت گردشگری اما همچنان در سفر هستند. با این وجود به نظر می‌رسد برای رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری کشور سفر به استان‌هایی که کمترین مشکلات را دارند، در حال حاضر اولویت دارد تا رسیدگی به مسافران شهرهای گردشگری بحران زده. آیا یکی از وظایف

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار