کد خبر: ۴۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
اهواز ـ با توجه به رصد آخرین شرایط منابع آبی سدها و پیش نگری های هواشناسی، سازمان آب و برق خوزستان از مسدود شدن جاده‌های ساحلی اهواز خبر داد.
به گزارش آرانیوز، سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیش نگریهای هواشناسی که ورود سامانه‌های بارشی بسیار شدیدی را نشان میهد و هم اکنون نیز حوضه‌های کرخه و دز را متأثر ساخته و در ۲۴ ساعت آینده به حوضه‌های کارون و مارون می‌رسد، احتمال فعال شدن حوضه‌های میانی در مسیر رود خانه‌های کارون، کرخه و دز بیش ازسایر مناطق وجود دارد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب‌های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه‌های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود دو هزار و مترمکعب بر ثانیه می‌شود.

اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان تصریح می‌کند که این مهم موجب مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط‌های لازم در حاشیه رود خانه است. با توجه به موارد فوق الذکر مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه‌ها و مسیل ها، آمادگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار