کد خبر: ۴۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
یکی از مهم ترین نشانه های وظیفه شناسی نمایندگان پیگیری مطالبات مردم از طریق آنها است به همین دلیل اسماعیل جلیلی که نماینده ادوار مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی است تا کنون توانسته به عنوان فعال ترین چهره برجسته خوزستانی در کشور باشد.
به گزارش اختصاصی آرانیوز (حوزه تهران) پیگیری موضوعات و مشکلات استان خوزستان توسط یکی از شاخصه های محبوبیت چهره های برجسته استان در بین مردم است.

در این زمینه اسماعیل جلیلی توانسته بهترین عملکرد در حوزه های اقتصادی را به خود اختصاص بدهد. او در طی مدتی که به سمت معاونت وزیر اقتصاد و دارایی منصوب شده است، در کنار رسیدگی به موضوعات کلان کشور ، چالش های استان خوزستان را توانسته به بهترین شکل ممکن پیگیری کند.

در این مسیر حتما یکی از الزامات وظیفه شناسی است که وی بیش از هر فرد دیگری این ویژگی را دارد. او خود را فرزند خوزستان می داند و با تمام توان توانسته در سطح ملی برای استان مشکل گشا باشد .

جلیلی اعتقاد دارد توزیع ثروت نوعی سرمایه گذاری، ایجاد زیرساخت ها، برخورداری از حداقل خدمات مورد نیاز زندگی شرافت مندانه عنوان کرد.

وی اخیرا در همایش همگرایی اقوام خوزستان  که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: هنر دولت ها و حکومت ها در تقویت قومیت یا بهره گیری از ظرفیت آنها ایجاد انسجام و اتحاد ملی است اما متاسفانه برخی سیاستمداران نگاه اشتباهی را به بحث قومیت در جامعه تسری می دهند و این یک خطای راهبردی است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه با بهره گیری درست از ظرفیت اقوام ، همگرایی در کشور افزایش می یابد، ادامه داد: اما اگر نگاه تعارضی باشد و قومیت ها به عنوان مزاحم نگریسته شده و در توزیع منابع در کشور دقت نشود، فارغ از بخش تاریخی اتحاد، این همگرایی به واگرایی تبدیل شده و فرصت ها به تهدید بدل می شوند. 

جلیلی تاکید کرد : نگاه مدیران، مسئولان، سیاست مداران ، دولتمردان و افرادی که مسئولیت می پذیرند باید تغییر کند.

وی اضافه کرد: اکنون خوزستان نماد انسجام و اتحاد قومیتی است و این درحالی است که در این استان اقوام مختلف حضور دارند.

این نماینده ادوار مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس اگر امروز صحبت از قومیت می کنیم منظور آن رویکرد قوم گرایی یا طایفه گرایانه محض و محدود کننده نیست و نباید فراموش کرد که ما در کنار هم ، معنی پیدا می کنیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار