کد خبر: ۴۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های خود در استان بوشهر، پروژه های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.
به گزارش آرانیوز حوزه بوشهر، رئیس جمهور یکشنبه شب در این آئین با تقدیر از تلاش‌های وزارت بهداشت و فعالان حوزه سلامت برای ارائه خدمات اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید توسعه بخش سلامت و اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی بیان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی که وجود داشت، طرح تحول نظام سلامت را با قدرت ادامه دادیم. امروز ۲۶ پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید و ۲۱ پروژه نیز آغاز شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل طرح‌های باقی مانده از سفر نخست ما به استان بوشهر ۳۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

وی در مورد تأمین آب استان بوشهر از طریق آبشیرین کن گفت: چاره‌ای جز این نداریم که بخشی از کار را بر روی دوش آبشیرین کن‌ها بگذاریم و در سطح کشور باید این طرح‌ها توسعه یابد.

روحانی خاطرنشان کرد: هزینه بسیار زیادی برای تأمین آب از طریق شیرین سازی می‌شود و دولت برای آن یارانه پرداخت می‌کند و باید فکری کنیم که چگونه این موضوع را حل می‌کنیم.

وی بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی تاکید کرد و ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها بسیار مهم است و باید روستاها را آباد کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به ثمر رسیدن طرح‌های کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و وظیفه سنگینی بر عهده جهاد کشاورزی است. جهاد کشاورزی تلاش دارد که در شب عید نیاز کشور را تأمین کند و تلاش و کوشش در این زمینه بسیار مهم است.

وی گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار مهمی در بخش گردشگری است و حضور هفت میلیون نفر در نوروز در استان بوشهر بیانگر اهمیت گردشگری در این استان است و باید زیرساخت‌های لازم برای گردشگری در این استان فراهم شود. یکی از راه‌های توسعه اشتغال، استفاده از ظرفیت گردشگری است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باعث افتخار است، موضوع گازرسانی به روستاها است که در پنج سال گذشته به اندازه ۵۰ سال گذشته کار انجام شده است و اکنون در استان بوشهر ۵۰ طرح افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز از افتتاح سه پروژه فرودگاهی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: چهار پروژه نیز در بندر بوشهر افتتاح و کلنگ زنی شده است که مهمترین پروژه یک اسکله ۳۰۰ متری است که کلنگ آن را دکتر روحانی به زمین زده است.

محمد اسلامی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های در بندر بوشهر نقش مهمی در تقویت فعالیت‌های بندری داشته است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز اظهار داشت: وزارت نیرو در استان بوشهر ۱۰۴ پروژه در بخش‌های مختلف دارد که دارای چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که دارای ۴۲ درصد پیشرفت است.

وی افزود: علاوه بر سد رئیسعلی دلواری ۵ پروژه سدسازی در استان بوشهر در دست اجرا است که این سدها با تسهیل در مسیر تأمین منابع مالی تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

وزیر نیرو از توسعه تأسیسات آبشیرین کن در استان بوشهر خبر داد و افزود: در استان بوشهر هرچه در بخش آبشیرین کن وارد مدار بهره برداری شده است همه در دولت تدبیر و امید بوده است.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در این آئین اظهار داشت: برای سفر رئیس جمهور در استان بوشهر پنج پروژه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور چند تیم خوب فوتبال در استان بوشهر در لیگ برتر و لیگ دسته اول، خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد رفع مشکلات این تیم‌های ورزشی باشیم.

بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: در این سفر ۴۴۹ پروژه عمرانی و تولیدی در بخش‌های مختلف با اعتبار هزار میلیارد تومان از منابع مختلف مالی و با ایجاد اشتغال سه هزار نفر در استان بوشهر افتتاح و یا آغاز می‌شود.

رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر ابتدا با حضور در ورزشگاه کنگان به سخنرانی پرداخت و سپس فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی را در شهرستان کنگان افتتاح کرد.

پایان‌بخش برنامه‌های رئیس جمهور در استان بوشهر، نشست شورای اداری و نشست با خبرنگاران است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار