کد خبر: ۴۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه خوزستان)،قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سیاست های دولت در خصوص سیلاب گفت: این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول و رضایت بخش نیست .

وی با اشاره به اینمه از مواضع خود برای خدمت به مردم کوتاه نخواهم آمد افزود: در زمینه انحام پروژه ها محدودیت هایی وجود دارد اما با این وجود اقدامات عمرانی در حال انجام است.
وی به ساخت بیمارستان ها و نیز جاده ها اشاره کرد و گفت: در خصوص پروژه فاضلاب 1300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.  

ساعدی یادآور شد: مطالبه گری یکی از وظایف بسیار مهمی است که نمایندگان مجلس دارند، در این زمینه با تمام توان به کار خود ادامه خواهیم داد. 

وی تصریح کرد: مردم خواسته های بحقی دارند که باید به آن توجه شود و دولت در این زمینه باید پاسخگو باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان یادآور شد: نمی توانیم نسبت به خواسته های مردم بی توجه بود و به همین دلیل در این زمینه مطالبات را پیگیری می کنیم.

ساعدی به وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: این وضعیت قابل قبول نیست و لازم است که دولت نسبت به تعهدات خود توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم دشت آزادگان  و هویزه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به تمام مشکلاتی که وجود دارد سعی شده تا به درخواست های مردم مطابق خواسته ها و نیازهای منطقه جواب داده شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید به مردم بی توجه کرد، گفت: درست است که مردم نجابت بخرج می دهند اما لازم است مسئولین نیز به وظایف خود توجه داشته باشند و به ارائه خدماتی مناسب و درست بپردازند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع سیلاب اخیر، یادآور شد: پرداخت خسارات از مراجع مربوطه در حال پیگیری است.

نماینده مردم دشت آزادگان به تماس تلفنی خود در زمان سیلاب با استاندار خوزستان اشاره کرد و گفت: واکنشی که صورت گرفت یک واکنش طبیعی بود بخاطر اینکه از نحوه ارائه خدمات دولت در منطقه گلایه هایی وجود دارد.

ساعدی تصریح کرد: این واکنش و قدرت پیگیری در دیگر زمینه ها نیز ادامه خواهد داشت و از آن کوتاه نخواهم آمد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان همچنین با اشاره به اینکه سهمیه آموزش نفت یک هزار نفر است، گفت: از این میزان تعداد 251 نفر دوره دیده اند و فقط 51 نفر در هفته آینده راهی شرکت نفت خواهند شد.


تأمین آب شرب پایدار نیاز حیاتی خوزستانی ها است
 رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، آب شرب را یکی از معضلات روزمره خوزستان دانست که قابل چشم پوشی نیست چون حیات مردم استان به آن وابسته است.

ساعدی به طرح آبرسانی غدیر که ابتدا در شهرهای دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان اجرا شد اشاره کرد و گفت: این طرح از شهریور ماه ۹۷ تاکنون در دشت آزادگان متوقف شده است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی به رفع این مشکل و در اولویت قراردادن آن و لایروبی نهرهای کرخه، دز و سایر نقاط در معرض سیلاب و اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی آن شد که چشم کشاورزان خوزستان به آن دوخته شده است.

ساعدی، فاضلاب را چالشی بسیار مهم و اساسی برای خوزستان و تخصیص اعتبار ویژه برای اصلاح شبکه‌های برق روستایی را از وزیر نیرو خواستار شد، اعتباراتی که به گفته او زمان جنگ تاکنون تخصیص نیافته است.

عمران شهری و روستایی در دشت آزادگان

نماینده مردم دشت آزادگان با اشاره به اینکه عمران شهری و روستایی در حوزه انتخابه دشت آزادگان و هویزه با تحولات بسیار چشم گیری همراه بوده است، گفت: در یک مقطع سه ساله 38 میلیارد تومان در بخش فاضلاب سوسنگر، 60 میلیارد تومان به تصفیه خانه فاضلاب بستان و 13 میلیارد تومان به اصلاح شبکه شهر سوسنگرد اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان نیز به موضوع شبکه فاضلاب بستان اختصاص یافت، عنوان کرد: موضوع اصلاح شبکه آب و فاضلاب یکی از اولویت هایی است که در این حوزه انتخابیه با پیگیری های صورت گرفته مورد توجه هرچه بیشتر قرار گرفته .

ساعدی یادآرو شد: در زمینه جاده هویزه به سوسنگرد 20 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است و همه این اعتبارات در حالی است که کشور با مشکل تحریم و عدم حضور شرکت های خارجی در پروژه های عمرانی همراه است.




نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار