کد خبر: ۴۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی درباره بازار مسکن حاکی از آن است که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن طی بهمن امسال از مرز ۱۰میلیون تومان عبور کرده، ضمن این‌که معاملات نیز در ماه گذشته نسبت به دی‌ماه حدود ۳۹درصد افزایش یافته است.
به گزارش آرانیوز، در دی‌ماه امسال روند رشد قیمت مسکن کُند شد و در این ماه متوسط قیمت هر مترمربع در مناطق 22گانه پایتخت فقط 1.5 درصد افزایش یافت. در برخی مناطق نیز متوسط قیمت بین 2 تا 8 درصد کاهش یافت که این اتفاق برای اولین بار طی 12 ماه منتهی به دی‌ماه محسوب می‌شد.

بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در بهمن امسال نسبت به ماه پیش از آن (دی‌ماه 97) بالغ بر 2.9 درصد افزایش یافته است. در بهمن امسال متوسط قیمت هر مترمربع به 10 میلیون و 66 هزار تومان رسید. در دی‌ماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 9 میلیون و 778 هزار تومان بود.

همچنین تعداد معاملات ثبت‌شده در بهمن ماه 8099 فقره بود که با رشد 39درصدی نسبت به ماه پیش از آن روبه‌رو بوده است. در دی‌ماه امسال 5800 فقره معامله در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده بود.

متوسط قیمت مسکن (مترمربع) در منطقه یک طی بهمن ماه امسال 21 میلیون و 624 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت 22 میلیون و 974 هزار تومانی دی‌ماه حدود 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد. در سایر مناطق قیمت نسبت به دی‌ماه افزایش یافته است. طبق روال همیشگی بانک مرکزی با چند روز تأخیر جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی در رابطه با بازار مسکن را بازنشر می‌کند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار