کد خبر: ۴۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ گفت: بودجه مربوط به دخل و خرج و زندگی مردم است و نمی توانیم درباره آن سیاسی حرف بزنیم.
به گزارش آرانیوز، غلامرضا تاجگردون امروز(شنبه) در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات بودجه ۹۸، گفت: از آنجایی که آیین نامه داخلی مجلس تغییر کرده است، اگر مجلس بودجه را رد کند، به دولت بازمی گردد و دولت باید یا بودجه دیگری را ارائه دهد یا آنکه سه دوازدهم ارائه کند.

وی ادامه داد: منظور از سه دوازدهم، سه دوازدهم بودجه ۹۷ است، در حالی که شرایط فعلی کشور با شرایط سال گذشته مطابقت ندارد و ما در آن زمان دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت صادر می کردیم اما الان یک و نیم میلیون بشکه پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: قطعا فشاری که بر مردم وارد است، بر دوش همه ما است و در شرایطی که افزایش ۲۰ درصدی و دستمزد هم با نارضایتی هایی از سوی مردم مواجه شده بود، با این وضع و در صورت ارائه بودجه سه دوازدهم، افزایش حقوق کارکنان ۱۰ درصد خواهد بود که قطعا صدای مردم در می آید.

تاجگردون تأکید کرد: ما نمی توانیم درباره بودجه سیاسی حرف بزنیم، چرا که بحث دخل و خرج مردم و زندگی آنان است و هدف دشمنان ما این است که معیشت مردم را دچار مشکل کنند.

وی گفت: اصلاح حامل های انرژی بدون افزایش قیمت بنزین و فرآورده های آن امکان پذیر نیست و نمایندگان مخالف با کلیات بودجه ۹۸ باید تکلیف ما را مشخص کنند که بالاخره ما نفت بفروشیم یا نفروشیم؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اظهارات کریمی قدوسی مبنی بر اینکه قیمت پیش بینی شده نفت در ایران ۵۴ دلار برای سال آینده در نظر گرفته شده است، در حالی که در کشورهایی چون عربستان ۸۰ دلار است، اظهارداشت: ما قیمت نفت را به میزان ۵۴ دلار پیش بینی کرده ایم اما اگر قیمت آن افزایش یابد و با قیمت بیشتری بتوانیم آن را به فروش برسانیم، قطعا مابقی آن را وارد خزانه کشور خواهیم کرد.

تاجگردون خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در آخرین پیامی که به جوانان دادند تأکید کردند که باید آنان به ۴۰ سال بعدشان توجه کنند اما مجلس با رد کلیات بودجه ۹۸ این پیام را می دهد که ما به یک سال آینده نگاه نکنیم و صرفا بودجه سه ماهه اول را ببندیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت های حامل های انرژی بدون توجه به نرخ تورم شدنی نیست، تصریح کرد: در مجلس قوانینی درباره رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و حتی قانون معلولان تصویب کردیم و باید جواب دهید که با سه دوازدهم چگونه می خواهید این کار را انجام دهید!؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بحث دولت و مجلس در شرایط فعلی مطرح نیست، بلکه باید به شرایط کنونی کشور توجه کنیم و اگر اصلاحاتی هم لازم است، در جریان بررسی جزئیات بودجه مطرح شود و درست نیست که ما سر تعظیم فرود آوریم و سر اولین موضوعی که مربوط به سال آینده است، کوتاه بیاییم.

تاجگردون خاطرنشان کرد: اگر اصلاحات ضروری وجود دارد کمک کنید که انجام شود اما نگذارید کشور معطل شود، چرا که دشمن به دنبال این مسئله است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار