کد خبر: ۴۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کرمان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آمار پیشرفت خوبی در حوزه معنویت داریم اما جریان‌های مهاجمی که می‌خواهند فرهنگ را مورد تهاجم قرار دهند بسیار هستند.
به گزارش آرانیوز، سید عباس صالحی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان ضمن تسلیت به مناسبت ضایعه تروریستی زاهدان بیان داشت: مردم در راهپیمایی با شکوه انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که به آرمان‌های انقلاب وفادارند.

وی به مسئله فرهنگ اشاره کرد و افزود: رهبر در بخش دوم سخنرانی خود  به هفت محور فرهنگی اشاره کردند اول بحث علم و پژوهش و جهاد علمی بود و این که ما پیشرفت‌های قابل توجهی در این حوزه داشتیم لذا هنوز برای رسیدن به قله راه طولانی پیش رو داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه علمی آمارها به ما نشان می‌دهد در سازمان‌های علمی در جهان ما جایگاه خوبی داریم طبیعتاً این فرصت برای این جایگاه علمی فرصت خوبی است اما این که چگونه آن را ارتقا بدهیم مهم است.

وی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهند که جامعه ایرانی به مفاخر هنری و تاریخی خود اهمیت می‌دهند و آن‌ها را به عنوان هویت می‌شناسند. کارهایی که در فضای استانی می‌توانیم انجام دهیم بخشی از حوزه مناسبت‌های مربوط به علم است که بخشی در تهران شروع شده و آن تشکیل اتاق فرهنگ است که در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر هم باید داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در استان کرمان نگاه خوبی به فرهنگ دارند این که باید حوزه دانشگاه و فرهنگ بهتر شود و به وجود آمدن اتاق فرهنگ می‌تواند به آن کمک کند همچنین در حوزه‌های متعددی می‌توانیم حوزه فرهنگ را فعال کنیم.

صالحی اظهار داشت: حوزه معنویت و اخلاق از زمینه‌هایی دیگر فرهنگ است ما فضای قابل توجهی داریم و بر طبق آمار ما پیشرفت خوبی در حوزه معنویت داریم اما طبعا جریان‌های مهاجمی که می‌خواهند فرهنگ را مورد تهاجم قرار دهند بسیار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غفلت از معنویت مسیر جهانی خود را طی می‌کند و این که در این فضا بتوانیم معنویت را حفظ کنیم سخت است.

وی افزود: آمارها نشان دهنده این است که در حوزه اخلاق عمومی ما احتیاج به کارهای بسیار مهمی داریم زیرا ما در اخلاق حرفه‌ای شرایط مطلوبی نداریم که احتیاج به کار در این زمینه است.

صالحی گفت: انصافا در حوزه مدیریت کلان به خصوص در حوزه اخلاق باید مطالبات زیادی را انجام دهیم.

صالحی یادآور شد: اقتصاد از مباحث دیگری است ما نباید تصور کنیم که فرهنگ و هنر حتما اقتصادی هستند زیرا ما اقتصاد فرهنگ و هنر داریم که باید به آن توجه کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اتفاقات فرهنگی خوبی در حال شکل‌گیری در حوزه‌های صنعت سینما، اسباب‌بازی، تبلیغاتی، نوشت افزار، پوشاک و بقیه حوزه‌های اقتصاد فرهنگ و هنر است.

وی با بیان این که ما فرهنگ را جزو شغل‌های حمایت عام دولت قرار دادیم افزود: ۲۰ هزار میلیارد ریال برای فرهنگ و هنری قرار دادیم.

صالحی بیان داشت: حوزه عدالت حوزه بسیار مورد توجهی است، بحث استقلال و آزادی عزت ملی و راهبردهای اساسی برای فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه‌های زیر ساختی و رویدادی تعیین شده است همچنین سیستم‌های دیجیتال سیار در استان‌ها در نظر گرفته شده، موزه هنرهای تجسمی حمایت از خانه هنرمندان ایجاد ظرفیت برای معین‌های اقتصادی هنر از جمله اقدامات پیش‌بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: دسترسی‌های مردمی، شفافیت دولت الکترونیک هم جزو کارهایی است که در نظر گرفته شده‌اند.

وی گفت: در فضای کرمان با ظرفیت‌های پنهان و پیدا که وجود دارد امیدواریم این دسترسی‌ها اتفاق بیفتد.

در پایان تفاهمنامه فرهنگی هنری امضا شد
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار