کد خبر: ۴۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
مردم قم در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی حماسه‌ای بزرگ ساختند و حضور ۴ نسل از شهری که به مادر انقلاب نامیده می‌شود به‌رغم تحمل مشکلات خاری در چشم دشمنان شد.

خروش قم در جشن چهل سالگی انقلاب/ ۴ نسل حماسه ابدی ساختند

انگار همین دیروز بود که حوادث سرنوشت‌ساز ۱۹ دی سال ۵۶ در قم رقم خورد و این حادثه پشتوانه انقلاب اسلامی شد انقلابی که دنیا را متحول کرد و به‌رغم حیله‌ها و برنامه‌های بدخواهان امروز ۴ نسل از این انقلاب که معمار کبیرش حضرت امام خمینی(ره) است در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی حماسه بزرگی را خلق کردند که امروز خاری در چشم دشمنان شد.

امروز با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم و فشارهای کشورهای بدخواهی که در طول این ۴۰ سال با جنگ تحمیلی، فرهنگی و آخرین آن جنگ اقتصادی برای این انقلاب و نسل جدید آن خواب‌های آشفته‌ای را دیده بودند شاهد جشن ۴۰ سالگی این انقلاب هستند امروز همه آمده بودند مسئول، کارگر، کارمند و زن و مرد و پیر و جوان جوانی که شاید معمار این انقلاب را ندیده و در شرایط سختی امروز به سر می‌برد.

تدبیر این آیه امروز می‌توان در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی دید «مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین» توهم دولتمردان آمریکا در برگزار نشدن جشن ۴۰ سالگی انقلاب و دوام نداشتن انقلاب می‌توان تعبیر این آیه دانست به‌رغم برنامه‌ها، بدخواهی‌ها امروز جشن چهل سالگی را برگزار شد همه آمده بودند ۴ نسل و انقلاب وارد مرحله جدیدی شد.

عبور از مشکلات با آرامان‌های ۴۰ سال پیش

امروز با توجه به شرایط جوی شهر قم خیابان‌ها مانند ۴۰ سال گذشته که ریشه انقلاب و مسیر آن از همین خیابان‌ها آغاز شد در هوای سرد و بارانی امروز دنیا را شگفت‌زده کردند.

یک خانواده قمی متشکل از ۴ نسل انقلابی در راهپیمایی امروز حضور دارند پدر خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: در سال ۵۷ و روزهای اول شکوفایی انقلاب اسلامی من ۲۵ ساله بودم و در همه راهپیمایی‌ها حضور داشتم امروز هم با حضور خانواده‌ام و حتی فرزند ۶ ماهه و ۲۲ ساله‌ام در ساعات اولیه راهپیمایی حضور یافتم دیروز در شکل‌گیری انقلاب حضور داشتم و امروز فرزند ۲۲ ساله من در چهل سالگی انقلاب با شور و شادی حضوری پر رنگ دارد.

محمد عباسی افزود: امسال این راهپیمایی به معانی مختلفی تفسیر می‌شود در ابتدا این حضور و حماسه جواب دندان شکنی به توهم و خواب آمریکایی‌ها است که مشکلات اقتصادی را بهانه‌ای برای حضور کم رنگ مردم در چهل سالگی انقلاب اسلامی دیده بودند ولی خود از نزدیک می‌بینید در ۲۲ بهمن امسال هم مردم حماسه ابدی ساختند.

حضور برای چالش کشیدن بدخوان و دشمنان

یکی از بانوان میان سال قمی بیان کرد: به‌رغم مریضی و ناتوانی در شرایط نامساعد جوی امروز قم در راهپیمایی شرکت کردم تا بگویم شرایط امروز اقتصادی فاصله‌ای بین مردم و مسئولان ایجاد نکرده است نسل جدید و نسل گذشته مانند من همان‌طور که جنگ نابرابر و تحمیلی ۸ ساله را دیروز تحمل کرد امروز هم جنگ اقتصادی را هم با مقاومت کنار خواهیم گذاشت.

حضور پررنگ مردم حماسه‌ساز قم به قدری صحنه‌های جالبی داشت که قلم و لنز دوربین و رسانه نمی‌تواند آن را توصیف کند حضور یک پیر زن قمی بر روی ویلچر با وجود نامساعد بودن شرایط جوی امروز شهر قم قابل توصیف نیست.

حضور پررنگ مردم حماسه‌ساز قم به قدری صحنه‌های جالبی داشت که قلم و لنز دوربین و رسانه نمی‌تواند آن را توصیف کند

او در گفت گو با خبرنگار مهر بیان کرد: فرزندانم به خاطر شرایط جوی و شرایط جسمی و بیماری من مخالف حضور من بودند در حالی که خود و خانواده آن‌ها در راهپیمایی حضور دارند ولی با این مشکلات حضور یافتم تا به آمریکا و رئیس دیوانه‌اش «ترامپ» بهمانم که انقلاب ما امروز ۴۰ ساله شد.

سیده فاطمه حسینی با ذکر خاطره‌ای از اوایل انقلاب اسلامی، افزود: در ۱۹ دی‌ماه سال ۵۶ هم یکی از فرزندانم ۵ ماهه بود و او را به آغوش کشیدم و به خیابان آمدم و در راهپیمایی شرکت کردم کنارم یکی از خانم‌های همسایه که در درگیری شهید شد ولی ترسی به خود راه نداد و امروز هم با توجه به مشکلات موجود از انقلاب فاصله نگرفتم و چند نسل از خانواده‌ام در همه ساله در راهپیمایی حضوری چشمگیر دارند.

یک روحانی نیز در این راهپیمایی گفت: یکی از صفات مردم ما صبر و بردباری است و هر جا با تهدیدی روبرو شوند دشمن را به چالش کشیده و او را متحیر می‌کنند ترامپ و جان بولتون گفته بودند نمی‌گذاریم این انقلاب به چهل سالگی برسد امروز انقلاب پر تلاطم ایران با حضور چشمگیر همه مردم امروز جشن چهل سالگی خود را گرفت.

مردم بصیرت دارند و شرایط اقتصادی باعث نشده تا از تکلیف خود دور شوند

حجت الاسلام محمد سیاری اظهار داشت: مردم بصیرت دارند و شرایط اقتصادی باعث نشده تا از تکلیف خود دور شوند خیابان‌های قم جای سوزن انداختن نیست و کوچک و بزرگ و پیر و جوان و با هر سلیقه امروز در راهپیمایی شرکت کردند و بازهم خواب دشمنان را آشفته کرد.

چهل سالگی انقلاب اسلامی با راهپیمایی امروز بهمن‌ماه وارد مرحله جدیدی شد امروز همه آمده بودند نسل جدید و قدیم با هر سلیقه‌ای آمدند مردم قم مانند سال ۵۶ حضوری پررنگ آفریدند و هم صدا با دیگر استان‌های کشور چهل سالگی این انقلاب را جشن گرفتند.

امروز ترامپ و جان بولتون آشفته شدند غافل از این که نه تنها انقلاب وارد چهل سالگی خود شد بلکه به‌رغم تحریم و فشارها ایران اسلامی امروز رتبه نخست علمی منطقه، رتبه نخست پزشکی و سلامت، رتبه نخست در نانو و تکنولوژی و... در بین جهان اسلامی و در همه عرصه‌های سیاسی و حرف اول را او می‌زند انقلاب نه تنها چهل ساله بلکه به دیگر کشورهای منطقه هم صادر شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار