کد خبر: ۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
همزمان با برگزاری راهپیمایی گسترده مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رسانه های خارجی به پوشش این حضور میلیونی پرداختند.

بازتاب جشن چهلمین سال انقلاب در رسانه های خارجی

به گزارش آرانیوز، رسانه های خارجی به پوشش راهپیمایی میلیونی در ۲۲ بهمن پرداختند.

شبکه لبنانی المیادین در ساعات آغازین بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به بازتاب این حادثه تاریخی و حضور پرشور مردم ایران پرداخت.

این شبکه لبنانی گزارش داد: راهپیمایی مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع شده است و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طنین انداز شده است.

خبرنگار المیادین از تهران گزارش داد: میلیونها ایرانی در راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده اند.

شبکه تلویزیونی روسیاالیوم روسیه نیز اعلام کرد: تهران و شهرهای دیگر ایران شاهد برگزاری راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. در این مراسم موشک های بالستیک به نمایش گذاشته شد.

خبرگزاری المعلومه عراق نیز اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شروع شده است. مسیرهای راهپیمایی به میدان آزادی می رسد. مراسم جشن در تهران با فعالیت های مختلفی از جمله گلباران شرکت کنندگان در راهپیمایی همراه است. صدها میهمان خارجی از دهها کشور در راهپیمایی حضور دارند و صدها خبرنگار خارجی و داخلی به پوشش راهپیمایی خواهند پرداخت.

العهد لبنان نیز گزارش داد: ایرانی ها به شکل گسترده ای در راهپیمایی چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و در مناطق مختلف این کشور با وجود سردی هوا و بارش برف و باران در مراسم شرکت کردند.

از سوی دیگر سانا در گزارشی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران آورده است: مسیری آکنده از موفقیت و دستاورد در همه زمینه های داخلی و خارجی در طی چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران طی شده است و این کشور به سوی پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها با عزم و ثبات ملت آن حرکت کرده است.

سانا گزارش داد: ایران سیاست مستقل بر اساس حسن همجواری و برقراری روابط با همه کشورها را اتخاذ کرده است و منادی وحدت اسلامی و حامی آرمان فلسطین است و در برابر سیاست های خصمانه آمریکا و اسرائیل ایستاده است. شاید مهمترین دستاورد ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ استقلال تصمیمات سیاسی است که از آن قدرت منطقه ای بزرگی ساخته و نیز روند دموکراسی در این کشور که با برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در طی دهه های قبل تثبیت شده است.

سانا آورده است: نقش سیاسی و دیپلماتیکی شاخصی که ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سطوح منطقه ای و بین المللی ایفا کرده است به شکل قابل ملاحظه ای از طریق نقش بارز آن در مشارکت در نشست های بین المللی و منطقه ای و نیز حمایت آن از سوریه و عراق در مبارزه باتروریسم تقویت شده است. ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح داخلی شاهد موفقیت هایی در زمینه های اقتصادی، توسعه ای و نظامی و نیز علمی و پزشکی بوده است است به شکلی که پژوهشگران و دانشمندان ایرانی اختراعات و نوآوری هایی داشته اند از جمله در زمینه انرژی هسته ای مسالمت آمیزی که تهران با تلاش دانشمندانش در اختیار گرفت و این با وجود همه توطئه ها کشورهای استعمارگر بوده است.

سانا گزارش داد: ایران به خودکفایی در زمینه های تجهیزات نظامی و دفاعی رسیده است و توان موشکی دارد و انواع تسلیحات از جمله تانک، توپ و جنگنده ، پهپاد، ناوشکن و قایق های جنگی را ساخته است و نیروهای مسلح ایران رتبه هشتم از حیث تجهیزات و قدرت را در دنیا دارد. ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش علمی متمرکز شده است و در زمینه های علمی و پزشکی دستاوردهای مهمی به دست آورده است.

سانا آورده است: با وجود فشارهای اقتصادی و سیاسی غرب، ایران در زمینه اقتصادی در رده ۶۹ جهان است. ایران استراتژی کاملی از طریق چشم انداز بیست ساله و طرح توسعه پنجساله را اتخاذ کرده است. موفقیت های متداوم جمهوری اسلامی ایران  ثابت می کند که ایران متوقف نمی شود و تحت تاثیر توطئه گران قرار نخواهد گرفت و این ایران را وزنه مهمی در معادلات منطقه ای و بین المللی قرار می دهد و اینکه همگام با زمانه حرکت کند بدون اینکه از اصول پایداری و مقابله با دشمنان دست بردارد.

در حال تکمیل...

کد خبر 4539031
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار