کد خبر: ۴۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
اسدالله عباسی گفت: در آیین‌نامه داخلی مجلس پیش‌بینی شده وقتی وزیری 3 کارت از نمایندگان دریافت می‌کند دستگاه زیر نظر وی ناکارآمد است که باید تجدید نظری در این زمینه انجام شود.

به گزارش آرانیوز، اسدالله عباسی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مطرح شدن برخی انتقادات درباره بی‌اثر بودن طرح سوال از وزرا در قوه مقننه، اظهار داشت: در آیین‌نامه داخلی مجلس پیش‌بینی شده وقتی وزیری 3 کارت از نمایندگان دریافت می‌کند دستگاه زیر نظر وی ناکارآمد است که باید تجدید نظری در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: این ضمانت اجرایی درباره اینکه وزیری پس از دریافت 3 کارت زرد از مجلس استیضاح شود وجود ندارد و این موضوع شفاف نیست.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس اضافه کرد: البته بهتر است وزیری که در مجلس حضور پیدا می‌کند و نمی‌تواند نمایندگان را اقناع کند، این کار چندین بار تکرار می‌شود از سمت خود استعفا دهد و فردی که توانایی دارد از سوی رئیس‌جمهور جایگزین وی شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه باید آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نحوه سوال از وزرا تغییر کند، افزود: باید آیین‌نامه داخلی مجلس به صورتی اصلاح شود که اگر وزیر 3 کارت زرد از نمایندگان دریافت کرد به صورت اتوماتیک‌وار طرح استیضاح وی به جریان بیفتد. اگر وزیری ناکارآمدیش اثبات شد از سمت خود برکنار شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار