کد خبر: ۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهدی فراهانی در جلسه هماهنگی ارگان ها برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی که در محل سالن اجتماعات بندر خرمشهر برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این جلسه به منظور پیشگیری از هرگونه حوادث ناگوار دریایی با هدف اجرای طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز98 و افزایش فعالیت گردشگری در رودخانه های کارون و اروند تشکیل شد.

وی همچنین در این جلسه مشترک ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده بندر خرمشهر در زمینه ایمنی سفرهای دریایی در سال گذشته از همکاری سازمان ها، ادارات و ارگان های منجر به عدم بروز حادثه در ایام نوروز 97 تقدیر کرد.

معاون دریایی  اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر افزود: بندر خرمشهر در راستای ایجاد ایمنی دریایی بیشتر همانند سالهای گذشته در ایام نوروز 98 با تلاش شبانه روزی معاونت دریایی این اداره کل و با استفاده از توان عملیاتی اداره ایمنی و حفاظت دریایی و همچنین اداره امور دریایی اقدام به انجام گشت های منظم دریایی در رودخانه های کارون و اروند می نماید. 

فراهانی  همچنین با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز 97 بالغ بر357 هزار  نفر گردشگر دریایی در رودخانه های اروند و کارون تردد کردند و از جاذبه های دریایی این دو رودخانه بهره مند شدند اظهار داشت: طی تعطیلات نوروزی سال جدید نیز پیش بینی می شود شاهد افزایش استقبال هموطنان برای  گردشگری دریایی و ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی در رودخانه های اروند و کارون باشیم.

وی افزود: امیدواریم که در نوروز پیش  رو نیز با همکاری تمام ارگان های مربوطه بستر مناسبی برای گردشگری دریایی فراهم شود تا شاهد سالی به دور از هر گونه حادثه ای باشیم.

شایان ذکر است، طرح سفرهای نوروزی هر ساله برای سفرهای ایمن برای میهمانان نوروزی با محوریت بندر خرمشهر و سایر ارگان های ذیربط برگزار میگردد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار