کد خبر: ۴۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
رئیس شورای هیئت های مذهبی کشور گفت: روسای شوراهای هیئات مذهبی در راهبرد ها و برنامه ریزی های خود باید جوان یاوری مبتنی بر آموزه های اسلامی را محور فعالیت های تشکل خود قرار دهند.
به گزارش آرانیوز، نوشاد نوشادی، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید بر اینکه هیئت های مذهبی باید مردمی باشند و نباید به منابع دولتی و سایر شریان های مالی مزدور برون مرزی وابسته شوند و کلیه هزینه برگزاری مراسمات و مجالس هیئت های مذهبی به صورت مردمی تامین می گردد و تا به امروز هیچ اعتباری از دولت به هیئت های مذهبی تعلق نگرفته است و لازم به ذکر است که کلیه هزینه های ستادی شوراهای هیئت های مذهبی فقط از ناحیه سازمان تبلیغات اسلامی تامین می گردد.

 
فعالیت ۹۲۵۶۸هیئت مذهبی شناسنامه دار در ایران
وی در ادامه بر تسریع در ثبت اطلاعات شورایی هیئات های مذهبی شهرها و روستاها در سامانه طوبی به نشانی اینترنتی http://tooba.tdm-ido.ir/regHeyat.aspx تاکید کرد و افزود: ۹۲ هزار ۵۶۸ هیئت مذهبی شناسنامه دار که مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی کشور دریافت کردند در سایر استان ها فعالیت می کنند که طی پروسه یک ساله از طریق سامانه طوبی نزدیک به 40 هزار هیئت مذهبی اطلاعات شورایی تشکل خود را ثبت کرده اند.

 

جوان یاوری مبتنی بر آموزه های اسلامی راهبرد هیئت های مذهبی باشد
نوشادی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان که دیدگاه شما نسبت به تاکید اخیر حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی بر جوانگرا بودن و واگذاری مسئولیت ها به جوانان در سایر تشکل های میانی و وابسته به این ساز مان چه می باشد؟، عنوان کرد: روسای شوراهای هیئات مذهبی در راهبرد ها و برنامه ریزی های خود باید جوان یاوری مبتنی بر آموزه های اسلامی را محور فعالیت های تشکل خود قرار دهند.


کلید خوردن خودکفایی و خوداتکایی با کارآفرینی مشارکتی
وی با اشاره بر ظرفیت و بستر مناسب هیئت های مذهبی در محلات جهت اشتغال زایی و محرومیت زدایی، اظهار کرد: می بایست هیئت های مذهبی محلات در شهرها و روستاها در جهت ایجاد کارگاه های خانگی به صورت مشارکتی و کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در تلاش باشند و با این حرکت زمینه خودکفایی و خوداتکایی در آن به خوبی کلید می خورد.

نوشادی افزود: هیئات مذهبی آمادگی این را دارد که در حوزه عمران و سازندگی و رفع محرومیت زدایی و همچنین عبور از تحریم ها به دولت کمک کند.

هیئت های مذهبی از هرگونه سیاست زدگی پرهیز کنند
رئیس شورای هیئات مذهبی کشور مسجد محوری، روحانی محوری و قرآن محوری را از برنامه های اصلی و مستمر هیئات مذهبی عنوان و تصریح کرد: هیئت های مذهبی از هرگونه سیاست زدگی پرهیز و بلندگوی گروه های سودجو نشوند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار