کد خبر: ۴۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
مجید کیان‌پور با بیان اینکه «متاسفانه تعداد زیادی از ناوگان هوایی کشور فرسوده است» اظهار کرد: براساس آماری که ارائه شده ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند بنابراین نوسازی ناوگان هوایی کشور ضروری است.

به گزارش آرانیوز، مجید کیان‌پور با بیان اینکه «متاسفانه تعداد زیادی از ناوگان هوایی کشور فرسوده است» اظهار کرد: براساس آماری که ارائه شده ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند بنابراین نوسازی ناوگان هوایی کشور ضروری است.

کیانپور ادامه داد: برای حل این مهم باید هواپیماهای نو از شرکت‌های تولید کننده خریداری کرد، البته با توجه به تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های هواپیمایی(ایرباس، بوئینگ) توان فروش این هواپیماها را به ما ندارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: براساس شرایط تحریم، می‌توان اقدام به خرید هواپیما از کشورهای روسیه و اوکراین کرد.

کیان‌پور یادآور شد: البته مسئولان روسی اذعان دارند که برخی از قطعات هواپیماهای روسی(۱۰ درصد آنها) با مشارکت شرکت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپاست که مشمول تحریم هستند و برای فروش باید سازمان اوفک این قرارداد را تایید کند.

این عضو کمیسیون عمران گفت: با این اوصاف بهترین گزینه برای تأمین هواپیما، این است که هواپیماهایی با سن کمتر و زیر ۱۰ سال خریداری کنیم تا بتوانیم به صنعت هوایی کشور کمک کنیم.

منبع: ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار