کد خبر: ۴۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به کشف بیش از یک میلیون نسخه کتاب قاچاق با کمک نیروی انتظامی، گفت: یکی از حوزه های تعامل وزارت ارشاد با نیروی انتظامی، قاچاق در حوزه فرهنگ است.
به گزارش آرانیوز، سید عباس صالحی، صبح شنبه در حاشیه بیست‌ویکمین گردهمایی معاونین اجتماعی استان‌ها در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه نظارت بر فعالیت موسسات کنکور، اظهار کرد: کنکور یک کار چند جانبه بین چند نهاد است که می توان با همکاری وزارت ارشاد و صداوسیما نظارت را بر آنها افزایش داد و همانطور هم که تا الان شاهدش هستید تبلیغات کنکور به حداقل رسیده و همچنان در حال برنامه ریزی برای دسته بندی و نظم بخشی به آنها هستیم.

وی افزود: کانون‌های تبلیغات باید قانون منع استفاده از حروف انگلیسی در تبلیغات را رعایت کنند و ۷۰ درصد از واژگانی که استفاده می‌کنند، باید فارسی باشد. 

وزیر ارشاد تصریح کرد:  ما در جریان رسانه‌ای خودمان برای کارکرد کلانتری های تخصصی  برنامه ریزی می کنیم تا بتوان برای پیشگیری از جرم گام موثری برداریم.

صالحی خاطرنشان کرد: فیلم هایی که در فضای کشور تولید می شود می‌تواند به پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند و اگر این فیلم‌ها در چارچوب اصلی باشد و به عنوان مثال ترویج یک آسیب اجتماعی نباشد، مورد حمایت ما قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بحث قاچاق محصولات فرهنگی مهم است چراکه هم به مالکیت معنوی اثر ضربه می‌زند و هم به اقتصاد فرهنگ و هنر لطمه وارد می‌کند، باید اعلام کنم بیش از یک میلیون کتاب قاچاق با کمک نیروی انتظامی کشف شد و یکی از حوزه های تعامل وزارت ارشاد با نیروی انتظامی همین حوزه قاچاق در فرهنگ است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار