کد خبر: ۴۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
گروه استان‌ها ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال‌هاست ‌قیمت خودرو تغییر نکرده است، گفت: نمی‌توان صنعت خودروسازی را به دلیل اینکه برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده نادیده گرفت.
به گزارش آرانیوز، رضا رحمانی شامگاه پنج شنبه در جلسه‌ای که با حضور مسئولان و صنعتگران شهر گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: چند سال است که نه قیمت خودرو تغییر کرده و نه قراردادهایی که با قطعه سازان به واسطه آن بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه مبانی قیمت قطعه‌سازان اصلاح خواهد شد، افزود: صنعت خودروسازی با افت و رکود مواجه شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: زمانی که من مشغول به کار شدم این صنعت 60 تا 70 درصد از برنامه تولید عقب بود و با هر شرکتی تماس گرفته می‌شد در شرف تعدیل نیرو بودند.

وی با اشاره به اینکه اکنون روند رو به رشدی را پیش گرفتیم، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط ما برای خودروسازان این است که باید ارتباط خود را با قطعه سازان کشور اصلاح کنند.

رحمانی با تاکید بر ساخت داخل بودن قطعات برای شرکت‌های خودرو سازی، گفت: سیاست دولت بر این است که کمتر از 40 درصد ساخت داخل را دولت حمایت نخواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از سرمایه گذاران خواست با تقسیم کار در تولید، فرهنگ با هم کار کردن در بین خود را ارتقا دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت صنعت خودرو بیش از امروز است، ادامه داد: در آینده برنامه‌های خوبی برای این صنعت در نظر گرفته شده است.

وی به طرح رونق تولید اشاره و تصریح کرد: هیچ تولید کننده‌ای که بازار فروش دارد نباید به واسطه نداشتن سرمایه در گردش از تولید باز بماند.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار