کد خبر: ۴۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
برخی دست های پشت پرده در تلاش اند تا مصوبه مجلس که موجب شفافیت درآمد پزشکان می شود و جلوی فرارمالیاتی گسترده آنها را می گیرد را حذف کنند.
به گزارش آرانیوز، یکی از مهترین اقدامات قوای مقننه و مجریه که ضرورت دارد به آن اهتمام داشته باشند کاستن از بودجه نفتی  و روی آوردن به درآمدهای غیر نفتی است و مهمترین بودجه غیر نفتی «مالیات» است.

امروزه مالیات در نظام اقتصادی دنیا صرفا یک منبع درآمد نیست بلکه مسیری برای کنترل و هدایت اقتصاد کشور به سمت تولید است. هیچ عاملی همچون یک نظام مالیاتی درست نمی‌تواند در رشد و توسعه اقتصاد یک کشور نقش داشته باشد اما متأسفانه کشورمان در این موضوع نقصهای فروان دارد چرا که هنوز ساز و کار مشخصی که به صورت شفاف بتواند دهکهای بالا را مورد هدف خود قرار بدهد و همه هجمه نظام مالیاتی به دوش تولید کنندگان و کار آفرینان نباشد وجود ندارد.

در این راستا مجلس اقدام قابل تقدیری انجام داد و برای شفاف سازی، جامعه پزشکی را مکلف به استفاده از کارت خوان در  سال 98 کرد اما دست های پشت پرده برای حذف این مصوبه مجلس دست به کار شده‌اند؛ برخی از  پزشکان که با طرح تحول سلامت درآمد آنها چندین برابر نیز شده است  در تلاش هستند با تحت فشار قرار دادن اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، مصوبات این کمیسیون درباره مالیات پزشکان که موجب شفافیت درآمد پزشکان می شود و جلوی فرارمالیاتی گسترده آنها را می گیرد را حذف کنند.

طبق این مصوبه مقرر شد تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، نظام پزشکی یا نظام دامپزشکی صادر می شود موظف هستند از پایانه های فروشگاهی(POS) استفاده کنند.

همچنین مقرر شد تمامی مراکز درمانی که صورت حساب بیمار را صادر می کنند 10 درصد از مبلغ دستمزد پزشک را مستقیما به حساب سازمان امور مالیاتی بابت علی الحساب مالیات آن پزشک واریز کنند.

گفتنی است پیش از این  جلال میرزایی ، عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفته بود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق کلیه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت یا نظام پزشکی صادر شده است مکلف هستند از پایانه فروشگاهی (POS) استفاده کنند تا مشخص شود چه میزان درآمد دارند و به نسبت آن باید مالیات بپردازند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار