کد خبر: ۴۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
گرگان- گلستان، نگارستان ایران در حالی مهیای دومین سفر روحانی شده که مردم سخت کوش این خطه چشم امید به تحقق وعده های قبلی دولت دارند.
به گزارش آرانیوز، صبح دوشنبه ۲۴ دی نگارستان ایران، این کلکسیون اقوام، میزبان دومین سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشور است.

چند ماهی است که دومین سفر رئیس جمهور به استان نهایی شده و وی دوشنبه همراه تعدادی از وزرا و هیات دولت وارد گلستان می شود.

قبل از روحانی، محمود واعظی مسئول دفتر وی شامگاه یکشنبه وارد گلستان شد و پس از استقبال استاندار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار کرد.

اما برنامه های رئیس جهمور که در بدو ورود (احتمالا از طریق فرودگاه کلاله) و ساعت ۹ صبح در ورزشگاه تختی گنبدکاووس با مردم شرق گلستان دیدار می کند به شریح زیر است.

رئیس جمهور ساعت ۱۵ در گرگان در نشست با نخبگان و بزرگان استان گلستان در دانشگاه جامعه المصطفی گرگان شرکت خواهد کرد.

روحانی ساعت ۱۹ نشستی با علما در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان خواهد داشت که آخرین برنامه روز نخست سفر رئیس جمهور خواهد بود.

افتتاح بزرگترین پروژه طرح تحول سلامت در گلستان

روز سه شنبه (۲۵ دی) رئیس جمهور بزرگترین پروژه‌ طرح تحول سلامت در گلستان را افتتاح خواهد کرد.

این پروژه که شامل مرکز تروما و اورژانس ۱۵۲ تختخوابی شهید نبوی (پنجم آذر) است، صبح سه شنبه افتتاح می شود.

همچنین در این روز اورژانس هوایی گلستان به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه در جلسه شورای اداری استان گلستان به همراه برخی از اعضای هیئت دولت و مسئولان استانی شرکت می‌کند.

نشست خبری

نشست خبری با اصحاب رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌های استان آخرین برنامه سفر رئیس جمهور در استان گلستان است که روز سه‌شنبه ساعت ۱۱ در استانداری گلستان برگزار می‌شود.

اما در این میان انتخاب رسانه هایی که قرار شده در نشست خبری از روحانی سوال کنند حاشیه هایی ایجاد کرد. ابتدا دو خبرگزاری انتخاب شدند که خود یا از جنس دولت بودند یا سرپرست آن ها کارمند دولت است و این امر شائبه هایی را مبنی بر نشست خبری دولت با خودش ایجاد کرد. بعد از انتقادهای رسانه ها و سیاسیون مقرر شد که برای انتخاب رسانه ها، قرعه کشی شود.

وزرایی که به گلستان سفر می کنند

همچنین در این سفر هفت وزیر و چند مسئول کشوری روحانی را همراهی می کنند که آن ها برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها راهی شهرستان های استان می شوند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در شهرستان های گمیشان و بندرترکمن، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در گنبدکاووس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در شهرستان های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور در آزادشهر و رامیان، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور در شهرستان علی آبادکتول، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و کلانتری معاون رئیس جمهور هم در شهرستان گالیکش، رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن در شهرستان های گنبدکاووس، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در شهرستان گمیشان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گرگان، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در شهرستان رامیان حاضر خواهند شد و پروژه هایی را افتتاح یا کلنگ زنی کرده یا از روند اجرای آن ها بازدید می کنند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ طرح در قالب ۶۱۴ پروژه عمرانی و تولیدی با حضور وزیر جهادکشاورزی، چهار طرح بزرگ صنعت و معدن، پروژه‌های افتتاحی فرودگاه‌های گلستان شامل بهره‌برداری از سیستم ILS ، DVOR و سیستم روشنایی تقرب دقیق در باند فرودگاه و غیره از جمله این طرح ها است.

گفتنی است که با حضور این وزرا و معاونان رئیس جمهور، جلسه شورای اداری در این شهرستان ها برگزار شود.

وعده هایی که محقق نشد

چهار سال از سفر رئیس دولت به گلستان می‌گذرد و با بلاتکلیف ماندن پروژه‌های مهم و محوری و محقق نشدن وعده‌ها، اکنون مردم این استان چشم امید و توجه ویژه به این استان محروم دارند.

در سفر نخست به گلستان اجرای ۱۲۱ پروژه در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی با اعتباری بالغ‌ بر ۵۸۰ میلیارد تومان مصوب شده بود تاکنون بخش های زیادی از این پروژه ها عملی نشده است.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه حسن روحانی در نخستین سفر افتتاح دوباره خط ریلی سراسری ایران- ترکمنستان- قزاقستان، احداث سدهای قره‌چای و زرین‌گل، اجرای منطقه آزاد اینچه برون، احداث راه‌آهن گرگان- مشهد، زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی شمال گلستان و غیره بود که اجرای این پروژه های یا پیشرفت چندانی ندارد و یا اما و اگرهایی در اجرای آن ها وجود دارد.

شاید بهتر این است که رئیس جمهور و وزیرانش در سفر به گلستان از دادن وعده‌های جدید به مردم این استان بپرهیزند و فکری برای اجرایی کردن قول‌های سفر قبل خود کند.

با این که قول های حسن روحانی در سفر نخست اجرایی نشده اما استاندار گلستان و معاون وی اذعان دارند که دولت رهاورد خوبی را برای استان به همراه خواهد آورد و حال باید منتظر ماند و دید چه میزان پروژه برای استان مصوب شده و از این میزان چه مقدار در عمر باقیمانده دولت محقق می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار