کد خبر: ۴۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
پرداخت بسته حمایتی دولت تنها به آن دسته از افرادی پرداخت می شود که یارانه دریافت می کنند. در صورتی که فردی یارانه دریافت نکند مشمول این طرح نمی شود.
به گزارش آرانیوز، پیرو مصوبه هیأت محترم وزیران درخصوص «دستورالعمل بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه» موضوع تصویب‌نامه شماره 113437/ت 55855هـ مورخ 1397.8.28، آمار بیمه‌پردازان سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد خانوارهایی با درآمد کمتر از سه میلیون تومان در ماه، بسته حمایتی را دریافت کنند.
بیشتر بخوانید

اما سوالات متعددی برای مشمولان این طرح وجود دارد. آن دسته از افرادی که یارانه دریافت نمی کنند آیا مشمول بسته حمایتی دولت می شوند؟ اگر فردی یارانه خود را بعد از ازدواج از خانواده اش جدا نکرده باشد و حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت  کند، مشمول بسته حمایتی می شود؟آن دسته از افرادی که یارانه هایشان در طرح ساماندهی یارانه نقدی حذف شده باشد مشمول بسته حمایتی می شود؟

 طبق اظهارات یکی از مدیران وزارت کار، آن دسته از افرادی که یارانه دریافت نمی کنند مشمول بسته حمایتی نمی شود. طبق مصوبه این طرح، شرط توزیع بسته حمایتی یارانه  نقدی است. یعنی اگر کسی یارانه دریافت نکند، حتی اگر حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت کند مشمول بسته حمایتی نمی شود.

آن دسته از افرادی که یارانه دریافت می کنند، اما بعد از ازدواج یارانه خود را از خانواده جدا نکرده اند، در صورتی که حقوق کمتر از 3میلیون تومان داشته باشند مشمول بسته حمایتی می شود. 

 بازنشستگانی که حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت می کنند اما یارانه آنها حذف شده است باز هم مشمول بسته حمایتی نمی شود. اما سازمان تأمین اجتماعی در تعداد محدودی برای حمایت از بازنشستگانی که یارانه دریافت نمی کنند اما حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت می کنند، مبلغ 200 هزار تومان طرح بسته حمایتی را واریز کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار