کد خبر: ۴۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
وزیر دفاع گفت: تمامی سلاح هایی که ما تولید می کنیم، از استاندارد دفاعی جمهوری برخوردار است و مثل همه کشورها این استانداردها بخشی جهانی و بخشی بومی هستند.

به گزارش آرانیوز، وزیر دفاع گفت: تمامی سلاح هایی که ما تولید می کنیم، از استاندارد دفاعی جمهوری برخوردار است و مثل همه کشورها این استانداردها بخشی جهانی و بخشی بومی هستند.

بخش دفاعی کشور با توجه به مسئولیت مهم خود در استقرار امنیت به عنوان نیاز اولیه جامعه شناخته می شود. یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی قطع وابستگی به استکبار و سایر کشور در حوزه دفاعی و امنیت بوده است.

برهمین اساس سیاست بازدارندگی جزء ارزش های اعتقادی و ملی ما محسوب می شود، چراکه اگر دشمنان لحظه ای احساس کنند، ایران در موضع ضعف قرار دارد، توطئه شوم خود را همچون دوران دفاع مقدس در قالب حمله نظامی بر کشور تحمیل خواهند کرد.

گرچه سرعت تحولات در عرصه علم و فناوری زیاد است اما پیشرفت های بومی ایران در عرصه دفاعی، دشمنان نظام اسلامی را چنان در موضع ضعف قرار داده که برای تقابل با این توانمندی ها به جنگ روانی، فرافکنی و تخریب رسانه ای روی آورده اند.

امیرسرتیپ امیرحاتمی در واکنش به تشکیک رسانه های خارجی درباره به‌روزبودن تولیدات دفاعی ایران گفت: این حرف غلطی است، تولیدات دفاعی هر کشور باید متناسب با دفاع بومی آن کشور باشد. ما براساس نیازهایی که فرمانده هان‌مان اعلام می کنند، تولیدات را انجام می دهیم و معتقدم این تولیدات واقعا بالاترین کارکرد را برای دفاع از کشور دارد. شاید شاهد مهم این مسئله همین حساسیتی است که دشمنان نسبت به تولیدات دفاعی ایران دارند. اگر تولیدات دفاعی ما کارکرد لازم را ندارد چرا حتی اجازه نمی دهند، سلاح انفرادی ما صادر شود، چه برسد به سلاح های بسیار پیشرفته تر مثل موشک.

وزیر دفاع اظهار کرد: این یک ترفند تبلیغاتی برای تضعیف روحیه ملت ایران است که این اتفاق نخواهد افتاد. چون مردم ایران توانایی سلاح های ما را دیدند، مشاهده کردند به محض اینکه چهار تروریست یک کاری انجام می دهند، بسیار زود موشک های ما بر سرشان موثر و دقیق فرود می آید و باعث پشیمانی آنها می شود.

وی ادامه داد: تمامی سلاح هایی که ما تولید می کنیم، از استاندارد دفاعی برخوردار است و مثل همه کشورها این استانداردها بخشی جهانی و بخشی بومی هستند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره شبهه پراکنی دشمنان نسبت به جنگنده کوثر تأکید کرد: درباره جنگنده کوثر خیلی صحبت کردیم، خط تولید آن را هم نشان دادیم. خط تولیدی که مردم در آن از یک تا هفت هواپیما و هر کدام از 10 درصد تا 90 پیشرفت را مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه خلبانان ما احساس خوب و افتخار دارند وقتی با جنگنده کوثر پرواز می کنند، افزود: به لحاظ شکل، هواپیماهای مختلف دنیا به هم شباهت هایی دارند. جنگنده کوثر مجهز به سیستم الکترونیک و سلاح هواپیماهای نسل چهار است بنابراین از کارآمدی بسیار خوبی برخوردار است.

امیر حاتمی یادآور شد: البته اصلا ادعا نمی کنیم که جنگنده کوثر با هواپیماهای روز دنیا برابری می کند چون مسیری را دیگران رفتند و ما این مسیر را حتما طی خواهیم کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار