کد خبر: ۴۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
قطعی‌های مکرر آب شهری، زندگی اهالی بسیاری از مناطق اهواز را با مشکل روبرو کرده و تنها پاسخ مسئولین انتظار مردم برای اتصال پروژه آب غدیر است.
به گزارش آرانیوز، سالهاست که مردم ایران، شهر اهواز را به واسطه وجود رودخانه کارون جزو یکی از پر آب ترین شهرهای کشور می‌دانند.

 اما در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات کم آبی و برداشت‌های غیر اصولی آب از سرچشمه‌های کارون گه‌گاه شاهد خبرهایی مبنی بر بی آبی برخی روستاهای پایین دست رودخانه کارون هستیم. که قبول این مسئله هم با توجه به جاری بودن همیشگی‌  رودخانه کارون موجب تعجب است.

اما چند روز پیش پس از دریافت گزارش مردمی از وجود مشکل آب شرب در یکی از مناطق مرکزی شهر اهواز به این محله رفتیم تا از جزئیات آن مطلع شویم و گزارشی تهیه کنیم.

به منطقه آخراسفالت اهواز آمدیم، جایی که چسبیده به رودخانه کارون است. و پس از آن وارد خیابان ادهم شدیم که تنها چند خیابان با رود خروشان کارون فاصله داشت.

اهالی کوچه بهار خیابان ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به مشکل بی آبی چند ماهه خود اشاره کردند و گفتند که مدت زیادی است که لوله‌های آب آنها با وجود موتور مکش آب در طول روز تنها چند ساعت آب دارند و زندگی در این شرایط برای آنها بسیار سخت شده.

یکی‌ از اهالی که بارها برای رفع این معضل به آبفا اهواز مراجعه کرده بود مشکل را در دو بخش تشریح کرد.

وی گفت: بخشی از مشکل که در واقع دلیل اصلی وضعیت فعلی است کاهش فشار و قطعی مقطعی آب مناطقی از اهواز در ماه‌های اخیر است.

که این امر به گفته مسئولین به دلایل مختلفی همچون خرابی تصفیه خانه ، آلودگی‌بیش از حد آب و شکستگی پی در پی خطوط لوله انتقال آب به اهواز بوده که وضعیت آب شرب شهری را با مشکل روبرو کرده است. و تنها وعده ای که از مسئولین می‌ شنویم تلاش آنها برای تعمیر محل شکستگی خطوط لوله غدیر که خود این موضوع از وعده های اصلی دولت در ابتدای شروع به کار خود بوده که چرایی حل آن خود نقطه مبهمی نیز است.

وی در ادامه به مشکلات حاشیه ای دیگر همچون عدم طراحی صحیح خطوط لوله انتقال آب از شاه راه به لوله های منتهی به منازل و وجود اختلاف ارتفاع آنها اشاره کرد.

این شهروند همچنین افزود: به دلیل مشکل کمبود همیشگی فشار آب اهواز مردم این شهر همگی از موتور مکش آب استفاده می کنند و این امر سبب می‌شود که در زمان کاهش شدید فشار آب منازلی که در ابتدای مسیر لوله قرار دارند تمام حجم محدود آب را به سمت خود مکش کنند و موتورهای آب منازل بعدی دیگر آبی برای استفاده نخواهند داشت و فقط هوا را پمپاژ می‌کنند که خود این مساله موجب آسیب به سیستم موتور شده و حتی پس از جاری شدن مجدد آب در لوله دیگر پمپ آب توان عملکرد صحیح خود را نخواهد داشت.

و اینگونه شاهد این خواهیم بود که همسایه‌های رودخانه کارون در وسط کلانشهر اهواز دیگر حتی آبی برای شستشو هم ندارند.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار