کد خبر: ۴۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه دو طرح به دولت برای افزایش مشارکت مردم در بورس خبر داد که بر اساس یکی از آن ها سهام دولت در شرکت ها با 20 درصد تخفیف نسبت به قیمت روی تابلوی بورس و به صورت 40 درصد نقد و 60 درصد اقساط به مردم واگذار می شود.
به گزارش آرانیوز، شاپور محمدی در این باره گفت: این دو پیشنهاد برای مشارکت دادن مردم در بورس به وزارت اقتصاد ارائه شده و بستگی به این دارد که دولت آن را تصویب کند. وی درباره پیشنهاد اول گفت: برای باقی مانده سهام دولت در شرکت‌های اصل ۴۴ قانون اساسی که واگذار نشده است، در قالب صندوق‌های قابل معامله بورسی ETF به صورت نقد و اقساط شامل ۶۰ درصد اقساط  و ۴۰ درصد آورده نقدی مردم، سهام این شرکت ها در قالب صندوق به تمام خانوارهای ایرانی واگذار شود.

 وی افزود: سرمایه‌گذاری مردم در صندوق‌های قابل معامله با یک سقف معین و با تخفیف ۲۰ درصد قیمت تابلوی بازار و داشتن اختیار فروش از طرف دولت توسط خریداران یونیت‌ها یا واحدهای صندوق قابل معامله طراحی می‌شود و مردم می‌توانند این یونیت‌ها را خریداری کنند و دارنده سهام این صندوق‌ها شوند.

محمدی پیشنهاد دوم را برای مشارکت دادن مردم در بورس و اوراق بهادار، فروش اوراق هیبریدی یا ترکیبی در بازار سهام با بازده ریالی و ارزی دانست و گفت: این طرح یعنی اوراق هیبریدی با بازده ارزی و ریالی قابل اجراست و اگر دولت دسترسی به ارز نداشت، بازده ریالی این اوراق به صورت ۲ تا ۳ درصد بالاتر از نرخ سپرده بانکی به مردم پرداخت شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار