کد خبر: ۴۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
اصفهان - رئیس امور آزمایشگاه های استان اصفهان گفت: از صبح امروز هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار گرفته است.

به گزارش آرانیوز، بابک صادقیان  اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز هوای  اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای عموم  ثبت شد.

وی با بیان اینکه هوای امروز اصفهان در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهر اصفهان مانند خیابان رودکی با ۱۳۸ و چهارباغ خواجو ۱۴۳ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است، ابراز داشت: همچنین  کیفیت هوا در میدان احمدآباد با ۱۵۵، خیابان دانشگاه ۱۵۹، پروین ۱۵۲، خیابان استانداری ۱۵۴، بزرگراه خرازی ۱۶۰ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

رئیس امور آزمایشگاه های استان اصفهان تاکید کرد:  شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

به گزارش مهر، با توجه به ناسالم شدن وضعیت هوا برای عموم مردم، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اطلاعیه ای هشدارهای و توصیه های لازم را در این ارتباط ارائه کرده است.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به پیش بینی و اطلاعیه شماره ۴۰ اداره هواشناسی اصفهان مبنی برسکون و پایداری نسبی هوا و افزایش میزان انباشت آلاینده های هوا در روزهای شنبه تا اوایل روز یکشنبه مورخ در اصفهان و شهرستان های مستعد و با توجه به اینکه بر اساس سنجش های بعمل آمده، پیش بینی می شود میزان کیفیت هوای اصفهان در روز شنبه شرایط ناسالم برای گروه های حساس و اوایل روز یکشنبه شرایط ناسالم برای عموم جامعه قرار گیرد.

 خواهشمند است در راستای کاهش اثرات ناشی از آلاینده های هوا بر سلامت جامعه، تدابیر لازم به منظور اطلاع رسانی و ارائه توصیه های بهداشتی ذیل به شهروندان اتخاذ شود:

 ۱) بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم، در فضاهای باز فعالیت ننمایند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت نمایند.

۲) به مدیران مدارس و مهدهای کودک توصیه می شود تمام فعالیت های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی مدارس را حذف و زنگ های تفریحی را نیز تا حد امکان در کلاس ها سپری نمایند.

۳)تمام ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز خودداری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار