کد خبر: ۴۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کاشان - با وجود انعقاد ۳ تفاهم نامه با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اخذ ۸۲۰ میلیون تومان ضمانت نامه بانکی از شهرداری کاشان تاکنون قطره ای قیر به این نهاد تحویل نشده است.
به گزار ش آرانیوز، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی چندی پیش از مصوبه ستاد بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی خبر داد که نتیجه آن تخصیص سه هزار تن قیر به کاشان بود.

در این ارتباط سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه یکی از قابلیت های کاشان بافت قدیمی این شهر است، اظهار داشت: شرایط فعلی کاشان موجب ایجاد پتانسیل گردشگری و ایجاد و رونق بوم گردی در شهرستان کاشان شده و وزارت راه اهمیت ویژه ای را به این بخش اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی در وزارت راه با هدف حفظ و نگهداری بافت های قدیمی در شهرهای کشور راه اندازی شده است، افزود: امور بازآفرینی در کاشان جایگاه ویژه ای دارد و برای این مهم اهمیت قائل هستند و بر همین اساس جلساتی در رئیس ستاد بازآفرینی شهری برگزار شد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حمایت های مادی ستاد بازآفرینی شهری ابراز داشت: در مورد تخصیص قیر ویژه بافت های قدیمی شهر کاشان جلساتی برگزار شد که نتیجه آن اختصاص سه هزار تن قیر ویژه مناطق به بافت قدیمی در شهرستان کاشان است

اما نکته جالب توجه این است که بر اساس این مصوبه مقرر شد این میزان قیر از منابع ستاد بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی تامین شود اما شهردار کاشان اعلام کرده است که تاکنون حتی یک قطره قیر از این منبع تحویل نکرده است.

سعید ابریشمی راد در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به سیاست های دولت در بافت های بازآفرینی اظهار داشت: بافت های بازآفرینی شامل بافت های فرسوده، مسئله دار و سکونت های مسئله دار بوده و از شش هزار و ۱۳۰ هکتار وسعت خدمات شهری دو هزار و ۴۰۰ هکتار آن محدوده جامعه هدف بازآفرینی است.

وی ضمن اشاره به سیاست های دولت در مورد بهسازی معابر جامعه هدف بازآفرینی و تخصیص قیر به این مناطق افزود: مشخصات این مناطق شامل طول، عرض و جغرافیای دقیق آن روی نقشه مشخص و به مراجع بالاتر ارسال شد که برای کاشان هفت هزار تن قیر پیش بینی شد.

شهردار کاشان با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته در اسفند ماه سال قبل سه هزار تن قیر به شهر کاشان اختصاص یافت، ابراز داشت: تا این لحظه که بیش از ۱۰ ماه از تصویب این مهم می گذرد حتی یک قطره قیر به کاشان تحویل داده نشده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات متعدد در تهران با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس و قول های مساعد از مسئولان گفت: این موضوع عدم دریافت قیر به گونه ای است که شهر نیشابور که از لحاظ وسعت و جمعیت کمتر از کاشان بوده تاکنون هزار و ۲۰۰ تن قیر دریافت کرده و نشان دهنده عدم رعایت عدالت در شهرهای کشور است.

ابریشمی راد ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری کاشان افزود: با وجود انعقاد سه تفاهم نامه با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به بهانه های مختلف این قراردادها تغییر و یا فسخ شده و حتی در مورد تخصیص قیر ۸۲۰ میلیون تومان ضمانتنامه بانکی از شهرداری کاشان اخذ شده اما تاکنون قیر تحویل این شهرداری نشده است.

 بر اساس سخنان شهردار کاشان تحویل قیر و یا حواله آن تاکنون به شهرداری این شهرستان صورت نگرفته که امید است با تلاش های نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی روند اختصاص قیر تسهیل پیدا کرده و شهرداری کاشان نیز در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار