کد خبر: ۴۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
بوشهر - رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: امسال ۵ پرونده قصاص نفس در استان با تلاش مردم و شوراهای حل اختلاف منتهی به رضایت شد.
به گزارش آرانیوز، علی جمادی صبح یکشنبه در نخستین همایش استانی صبر در بوشهر با اشاره به اهمیت امنیت پایدار در جوامع اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که بحث امنیتی را تحت شعاع قرار می دهد بزه و بزهکاری است و توجه به جرم و راهکارهایی برای حل این معضل، با این هداف انجام می شود که از تکرار جرم جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با وجود مجازات‌های خشن و سخت از میزان جرائم کاسته نخواهد شد لذا تلاش بر این است که در کنار رسیدگی ها به نحوی عمل کنیم که ورود افراد به چرخه جرم را شاهد نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت مهار و کنترل تورم در حقوق داخلی و اسناد بین المللی، اضافه کرد: باید از راه‌های غیر کیفری جامعه را در حوزه امنیت نهادینه کنیم و این کار تنها از عهده دستگاه قضا بر نمی‌آید و توسعه مشارکت‌های مردمی در این زمینه ضروری است.

جمادی با بیان اینکه اگر به عدالت ترمیمی به خوبی توجه شود جامعه امن و ایمن خواهد بود، افزود: در مفهوم عدالت ترمیمی، یک مجرم فقط به بزه دیده آسیب نرسانده بلکه جامعه را هم آسیب دیده کرده است.

وی گفت: در ۹ ماهه اول سال گذشته درصد پرونده های سازش شده در مقایسه با پرونده‌های قابل سازش ۲۸ درصد بوده است. در ۹ ماهه امسال ۵ پرونده قصاص نفس در استان با تلاش مردم و شوراهای حل اختلاف منتهی به رضایت شد اما این رقم در سال گذشته ۷ پرونده بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار