کد خبر: ۴۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
بوشهر - فرماندار شهرستان کنگان از احداث چند مدرسه جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های آموزشی کنگان توسعه می‌یابد.
به گزارش آرانیوز، فتح‌اله نوروزی صبح یکشنبه در نشست شورای آموزش پرورش اظهار داشت: اساسی‌ترین کار در جامعه تعلیم و تربیت است و توجه به این مهم در مدارس از اهداف آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: تعالی جامعه و تربیت فرزندان که آماده خدمت برای اداره کشور می‌شوند از وظایف آموزش و پرورش است. بزرگترین ثروت فراگیری علم و دانش است و در هر جامعه‌ای آموزش و پرورش پویا و بالنده باشد رشد و توسعه جامعه محقق شده است.

نوروزی توجه به رفع بی سوادی تاکید کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با درک عمیق از مشکلاتی ‌که در اثر بی‌سوادی مردم در جامعه ایجاد شده بود، در ۷ دی سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر کردند که از جمله کارهای حکیمانه ایشان بود که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آوردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است افزود: همه ارگان‌های شهر دست به دست هم دهند تا مشکلات آموزش و پرورش مرتفع شود.

فرماندار کنگان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه آموزشی و تربیتی در هر جامعه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: آموزش و پرورش رکن اساسی و کلید توسعه پایدار است.

وی افزود: طرح تقویت بنیه علمی که توسط ستاد کنکور شهرستان طراحی گردیده است، با دقت بررسی و در راستای عملیاتی شدن طرح همه مشارکت کنند. به منظور برگزاری هفته شورای آموزش‌وپرورش، آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

نوروزی تاکید کرد: عملیات ساخت ۴۶ کلاس درس در شهرستان با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از محل پروژه های نفت و تملک دارایی آغاز خواهد شد و تنها مدرسه کانکسی شهرستان عملیات اجرایی آن در روستای میانلو انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روستای چاه مجنون که تاکنون آموزشگاه نداشته است، عملیات اجرایی مدرسه شش کلاسه آن انجام خواهد شد اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس به مبلغ ۳ میلیارد تومان در مدارس شهرستان با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

فرماندار جم ادامه داد: دو آموزشگاه ۱۲ کلاسه و سالن چند منظوره تا پایان دی ماه پیمانکار آن تعیین و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر تقویت مشارکت اولیاء در برنامه های آموزش و پرورش تصریح کرد: کمیته تعاملات حوزه و آموزش و پرورش فعال‌تر شود و برنامه‌های کیفی در راستای تقویت فعالیت های پرورشی در مدارس صورت گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار