کد خبر: ۴۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
طی سال جاری؛
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۲۶هزار راس دام زنده به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد ریال به صورت قاچاق از کشور خارج شده است.
مجید طاعتی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی هشت ماهه سال جاری ۹۲۶ هزار راس انواع طیور، دام زنده و... به ارزش بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از کشور خارج شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی ستاد مرکزی، در این مورد در استان ها هم باید اقدامات مقابله ای موثر و پیشگیرانه انجام شود.

طاعتی بیان داشت: از آنجا که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر پیشگیری موثر از خروج دام سبک و سنگین از کشور تاکید دارد، بر همین اساس استانداری مرکزی طی ابلاغیه ای به فرمانداران، اقدامات عاجل را در این حوزه تبیین کرده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر همین اساس طی نامه ای از سوی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی به موضوع مبارزه و توصیه های لازم در مبارزه با قاچاق و خروج دام زنده ارائه شده است.

به گزارش مهر، طاعتی خاطرنشان کرد: بعد از فروکش کردن موضوع قاچاق دام زنده به صورت خروج از کشور طی ماه های اخیر، شاهد اوج گرفتن خروج دام زنده در داخل کشور هستیم و پیگیری و در این زمینه مقابله به طور جدی در دستور کار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین در استان ها در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی ادامه داد: همچنین در رابطه با تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مربوطه و همینطور در دستورالعمل ذیل واقع در تبصره، اطلاع رسانی انجام شده که مطابق با آن، برخورد قانونی با قاچاق و خروج دام زنده مورد تاکید قرار گرفته است.

طاعتی بیان داشت: در این دستورالعمل آمده است هرگونه محموله دامی فاقد مجوز قانونی که گواهی حمل توسط اداره کل دامپزشکی نداشته باشد، محموله قاچاق محسوب شده و بعد از ارسال به قرنطینه دامپزشکی و بعد از نگهداری در محل های پیش بینی شده توسط جهاد کشاورزی، از طرف اداره کل تعزیرات تعیین تکلیف شود تا در نهایت در کشتارگاه ذبح گردیده و در اختیار مردم قرار گیرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار