کد خبر: ۴۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس از پرداخت دیون تونل گلاب تا پایان سال بر اساس وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، سید جواد ساداتی نژاد  ضمن اشاره به دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان با استاندار اصفهان در  ارتباط با  فرودگاه کاشان اظهار داشت: یکی از مطالبه های مردم کاشان از سرگیری پروازهای فرودگاه کاشان است چراکه از اواخر تیرماه پروازی از این فرودگاه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مسئله فرودگاه کاشان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، افزود: در این جلسه با استاندار اصفهان در مورد کمیت و کیفیت موضوع و ارائه راه حل هایی در حل مشکلات فرودگاه کاشان راهکارهای خوبی ارائه شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نظر فرماندار استان اصفهان را نسبت به ایجاد مرز هوایی برای کاشان مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مورد کمک به فرودگاه مقرر شد تا با مدیر سازمان برنامه ریزی استان اصفهان صحبت داشته باشند و به نحو شایسته از این فرودگاه حمایت صورت پذیرد.

ساداتی نژاد اصلی ترین موضوع فرودگاه کاشان را واگذاری آن به شرکت هوایپمایی کشور قلمداد کرد و افزود: مقرر شده این موضوع به صورت مشترک پیگیری شود در حالی که از قبل جلساتی با وزیر راه و شهرسازی در این مورد منعقد شده بود و امیدواریم مردم شاهد از سرگیری پروازهای کاشان به اقصی نقاط باشند.

وی با بیان اینکه موضوع آب در کاشان و آران و بیدگل از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: خشکسالی، تغییر اقلیم و عوامل گوناگون موجب شده تا بحران آب در این مناطق به وجود آید و بر همین اساس تامین آب امری ضروری است.

وی خط انتقال خط آب زاینده رود به کاشان یکی از راه های تامین آب منطقه کاشان است، افزود: ظرفیت انتقال آب زاینده رود یک هزار و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بوده است در حالی که هم اکنون با یک سوم ظرفیت خود مشغول به فعالیت است و برای رسیدن به ظرفیت اسمی تونل گلاب حفر شد اما با ۵۰ میلیارد تومان دیون مواجه شده و تا به امروز ناتمام مانده است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان به دلیل عدم تحقق مطالبه خود در مورد آب اظهار داشت: جلسات متعددی با رئیس مجلس و رئیس برنامه و بودجه کشور برگزار و مقرر شد رئیس مجلس موضوع را از طریق رئیس جمهور  پیگیری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز پرداخت دیون تا پایان سال و تخصیص بودجه برای سامانه دوم  آب را ضمانت کرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برای پیگیری وعده های داده شده در جلسات مجلس شورای اسلامی شرکت می کنیم، گفت: امید است با وعده های داده شده و پیگیری های صورت گرفته مطالبات مدنظر ما محقق شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار