کد خبر: ۴۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
ارومیه – وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ۱۵ درصد از بودجه فرهنگی کشور را استفاده می‌کند که رقم بسیار ناچیزی است.
به گزارش آرانیوز، سیدعباس صالحی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه کل بودجه فرهنگی کشور که در بودجه عمومی در نظر گرفته شده ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است اظهارداشت: از این اعتبار تنها ۱۵ درصد سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ نهاد فرهنگی در کشور در حال فعالیت هستند گفت: با سهم ناچیز از بودجه فرهنگی کشور نمی توان به درستی در این حوزه وسیع و تاثیرگذار فرهنگی مدیریت کرد.

صالحی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان گفت: وجود شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی در این استان و به همراه قومیت ها و اقلیت های مذهبی متعدد در کنار بیش از سه هزار مسجد و کلیسا در این استان نشان از ظرفیت‌های عظیم این استان در موضوعات مختلف دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ در جامعه اسلامی نقش مهمی را داراست خاطرنشان کرد: اگر ما در حوزه فرهنگ کار کنیم نوعی خود مراقبتی را در حوزه‌های مختلف که به مراتب کم هزینه‌تر و موثرتر خواهد بود انجام داده ایم.

 وی وجود ارتباطات جدید و شبکه‌های اطلاع رسانی نوین را تاثیرگذار در موضوع فرهنگ دانست و افزود: دشمنان با ابزارهای مختلف رسانه‌ای در صدد تضعیف انقلاب اسلامی هستند، اما شواهد نشان می‌دهد تک تک مردم کشور به وجود انقلاب اسلامی و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌شک اختلالات و اغتشاشات تمامی حوزه‌ها سریعا آثار خود را در حوزه فرهنگ نشان می دهند و فرهنگ حوضچه‌ای است که مجاری مشکلات حوزه‌های دیگر را دریافت می‌کند.

صالحی با تاکید بر اینکه خانواده هم اکنون گروه مرجع مهم جامعه ایرانی است و هنوز هم خانواده در جامعه ایرانی جایگاه خود را دارد گفت: حوزه هویت ایرانی نیز بسیار مهم است و خوشبختانه ۹۱ درصد مردم به ایرانی بودن خود و به انقلاب و نظام اسلامی افتخار می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یک مسیری را پیدا کرد و قالب‌های متنوعی برای گردشگری وجود دارد اظهار کرد: از جمله آن گردشگری مذهبی، ادبی، فرهنگی و تاریخی است که باید توسعه یابد .

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار