کد خبر: ۴۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
زنجان- مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از بیمه شدن بیش از ۵ هزار قالی باف در استان زنجان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محسن جعفری  به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از آغاز نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در استان از مردادماه سال ۹۳ بیمه افرادی که در شغل‌های دیگر مشغول به‌کار بودند لغو شده و قالی‌بافان اصلی بیمه شدند و متأسفانه در استان افرادی بودند که در مشاغل دیگر مشغول به‌کار بودند ولی بیمه فرش استفاده می‌کردند. 

وی اظهار کرد: استان زنجان بیش از ۵۵ هزار بافنده دارد و در حال حاضر بیش از ۵ هزارقالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند. 

مدیراداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: افرادی که شغل اصلی آنها قالی بافی است بیمه می شوند وسازمان به بیمه شدن قالی بافان بسیار جدی است. 

جعفری تأکید کرد: دارا بودن سن پایین‌تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان ازجمله شرایط لازم برای بیمه شدن است و در این زمینه باید سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بیمه قالی‌بافان مساعدت کند. 

وی تصریح کرد: فرش‌بافان می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از سازمان فرش اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه در سازمان تأمین اجتماعی کرده و با پرداخت هفت درصد حق بیمه تعیین‌شده با عنوان مشاغل آزاد از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و خوشبختانه باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید  به بیمه قالی‌بافان توجه بیشتری می‌شود.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت فرش‌ها می‌شود.

جعفری ابراز کرد:  کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار خوب است و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورداستفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت فرش‌های دستباف می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار